Troffar?????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Oden70
    Användare
    • januari 2007
    • 869

    Troffar?????

    Jag sitter i valet och kvalet om jag skall lägga ner 7 st ilangii 4-6 cm bland mina unga bembor i samma storlek. Detta skulle bara vara temporärt under ett par veckor tills jag har fått ordning på mina kar!!Vad tror ni om detta??? Har ca 35 st ungdjur av bemba i 4-6 cm storlek i det karet... Har fått problem med ett kar så nu har jag ilangiina i ett 40 liters kar! Det e inte bra så jag tror att dom hade haft det bättre i bembakaret tillsvidare! Vill igentligen inte blanda men det känns som om jag inte har något val just nu... Allt e bättre än troffar i ett 40 L kar... Bara rädd att hanarna skall börja bråka, men det borde inte vara något problem då det e två arter, sp.black och moorii?? Tacksam för råd...
    Petrochromis is da shit8)8)
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    #2
    Är alltid en risk att slå ihop två bakteriekulturer. Men jag hade chansat.
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • RobbanG
      Användare
      • januari 2004
      • 563

      #3
      Som ozric säger så kan det blir problem med olika baketreier. Jag hade bytt lite vatten mellan karen någon el. några veckor om det inte är panik.

      Tror även att de är så pass små att de inte kommer bråka särskilt mycket. Iaf inte så att de tar kål på varandra.
      //Robert

      Kommentar

      • malawijanne
        Banned
        • november 2005
        • 3217

        #4
        Ursprungligen postat av Oden70
        Jag sitter i valet och kvalet om jag skall lägga ner 7 st ilangii 4-6 cm bland mina unga bembor i samma storlek. Detta skulle bara vara temporärt under ett par veckor tills jag har fått ordning på mina kar!!Vad tror ni om detta??? Har ca 35 st ungdjur av bemba i 4-6 cm storlek i det karet... Har fått problem med ett kar så nu har jag ilangiina i ett 40 liters kar! Det e inte bra så jag tror att dom hade haft det bättre i bembakaret tillsvidare! Vill igentligen inte blanda men det känns som om jag inte har något val just nu... Allt e bättre än troffar i ett 40 L kar... Bara rädd att hanarna skall börja bråka, men det borde inte vara något problem då det e två arter, sp.black och moorii?? Tacksam för råd...
        Hur gick det fick du några problem.Janne

        Kommentar

        Arbetssätt...