If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Mata gärna med nykläckt artemia det sprids ut i karet och ynglena kan inte motstå frestelsen då ett litet kryp sprattlar omkring framför nosen på dom. om du inte har möjlighet till o kläcka artemia så är enda sättet o försöka få maten dit ynglet eller ynglen är o mata väldigt lite i början. att lägga i lite pellets eller granulat i en pepper kvarn o mala i yngel karet är en ok metod med.
Matar du med räkmix kan du smula sönder lite sånt, även om bitarna är för stora för att de ska få in dem i munnen "gnager" de loss små bitar när maten ligger på botten.
540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
jag lade i 1/4 av en maltablett som jag tror några har ätit av, de flesta av ynglen verkar pigga och simmar runt o jagar varandra, så jag tror dom har fått i sig nåt käk
Bra och det är bra att du inte matar för mycket heller. Ynglena ska se lite runda ut men det ska inte ligga mat på botten mer än max en timme och då ska det inte vara mycket mat. Fast det gäller mer när ynglena har växt lite och börjat äta ordentligt. Men se till att göra mycket vattenbyten, vill du att de ska växa fort och bra ska du helst göra vattenbyte varannan dag. När det är små akvarium tar det ju inte så lång tid
540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Kommentar