Regeldetektor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pejan
    Användare
    • maj 2005
    • 204

    Regeldetektor

    Hej,

    Har ingen aning om hur reglarna ligger i min lgh och har funderat att köpa en regeldetektor för att kunna välja en bra placering av akvariet.

    Är det någon som provat en regeldetektor och i så fall hur funkade det?

    Undrar Peter
  • Bumling
    Användare
    • januari 2007
    • 218

    #2
    Ursprungligen postat av Pejan
    Hej,

    Har ingen aning om hur reglarna ligger i min lgh och har funderat att köpa en regeldetektor för att kunna välja en bra placering av akvariet.

    Är det någon som provat en regeldetektor och i så fall hur funkade det?

    Undrar Peter
    Har en Black & Decker för reglar och laservattenpass i samma. Funkar superbra!!

    Kommentar

    • nusse
      Användare
      • april 2006
      • 69

      #3
      Fattigmanslösning som funkar förvånande bra: Kylskåpsmagnet. Hittar lätt skruvarna som gipsskivorna är förankrade med i reglarna. Dra fram och tillbaka över väggen med "lätta" fingrar så känner du när magneten reagerar.

      Fast att köpa verktyg är ju kul :-)
      Zoon

      Kommentar

      • olof
        Användare
        • april 2002
        • 1823

        #4
        Hej!

        Jag har kört rätt mycket med regeldetektor i samband med ombyggnader hemma. Det funkar OK. Bäst är om man kör över samma yta flera ggr och markerar utslagen med en blyerts. Efter tio ggr kan man ta bort 2-3 uppenbart felaktiga utslag.
        Köp inte de billigaste detektorerna, det gjorde jag och den funkade hjälpligt... ett litet tag.

        Mvh

        olof
        http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

        Kommentar

        • mek
          Användare
          • januari 2005
          • 540

          #5
          Jag köpte Clas Ohlssons bättre modell (ger utslag för elledningar, trä, metall och ngt mer). Har fungerat jättebra

          Kommentar

          • Pejan
            Användare
            • maj 2005
            • 204

            #6
            Ok, tack för svaren, låter som att det skulle kunna funka. Skall inhandla en idag och prova.

            Mvh

            Peter

            Kommentar

            Arbetssätt...