tycker ni att svordomar är okej

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mölnlycke ciklidodling
    Banned
    • april 2007
    • 132

    tycker ni att svordomar är okej

    forumsreglerna som vi ska följa gäller det inte forumsvärdarna eller.
    jag öppnar en ny tråd för att jag tycker som andra användare att jag inte belasta dom andra trådarna med detta ämnet som jag tycker känns rätt så viktigt.
    tycker ni att svordomar är okej.mvh malawijanne
  • Robin
    Användare
    • januari 2003
    • 4526

    #2
    Du har anklagat mig några gånger för att svära mycket i forumet och nu är jag nyfiken på vad som är svordomar för dig.

    Tycker själv att jag håller mig på mattan när det gäller sånt där men jag kan ju ha fel.

    Självklart gäller regler för alla användare och bara för att det råkar stå forumsvärd på vissa så ger inte det dessa språkliga privilegier.
    Mvh
    Robin

    Kommentar

    • mölnlycke ciklidodling
      Banned
      • april 2007
      • 132

      #3
      Ursprungligen postat av Robin
      Du har anklagat mig några gånger för att svära mycket i forumet och nu är jag nyfiken på vad som är svordomar för dig.

      Tycker själv att jag håller mig på mattan när det gäller sånt där men jag kan ju ha fel.

      Självklart gäller regler för alla användare och bara för att det råkar stå forumsvärd på vissa så ger inte det dessa språkliga privilegier.
      ja det är upp till dom som läser, om svordomen är grov eller inte så jag tycker att alla svordomar är grova. mvh malawijanne

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • januari 2003
        • 4526

        #4
        Jag kollade upp de vanligaste svordomarna jag kan och hur många gånger jag sagt dessa på forumet.. sen 2003.

        jävla - 5 gånger
        fan - 0 gånger
        helvete - 2 gånger
        skit - 16 gånger (merparten handlar om smuts i filter mm. och ersättningsord istället för "jätte".)

        Verkar vara en ganska städad kille jag.
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #5
          Ursprungligen postat av Robin
          Jag kollade upp de vanligaste svordomarna jag kan och hur många gånger jag sagt dessa på forumet.. sen 2003.

          jävla - 5 gånger
          fan - 0 gånger
          helvete - 2 gånger
          skit - 16 gånger (merparten handlar om smuts i filter mm. och ersättningsord istället för "jätte".)

          Verkar vara en ganska städad kille jag.
          Kolla den statistiken mot mig Robin...

          Hur som helst så är det så att forumet har nätikett uppsatt och då ska man följa dem även om det kan tyckas vara småaktigt för gemene man. Jag ogillar svordomar och tycker att det är bra med nätikett, men vet att en del känslouttryck och dialektspecialiteter har en del svordomar i sig som det är svårt att bli av med.

          Gränsen är satt av forumets nätikett så det är bara att rätta sig efter den annars blir det snart svordomar i vart och vartannat inlägg. Du som moderator ska föregå med gott exempel, så är det bara.
          Sedan kan man som sagt tycka vad man vill om hur viktigt det är att tjata om ett "jäkla" eller ett "helvete". Personligen så tycker jag inte det är speciellt mycket att bråka om, men jag ställer mig ändå bakom nätikett då forumet blir trevligare så...speciellt för de yngre besökarna, men även för andra delar av forumets användare som kanske har religiösa värderingar.

          Kommentar

          • ozric
            Användare
            • mars 2004
            • 3187

            #6
            Handlar det om att understryka tex en känsla så ser jag inget fel i att svära,inte ens på ett forum. Den som stör sig på folks språk får väl gå till sig själv å rannsaka varför man stör sig på nåt sånt världsligt. Fan,vi lever ju på 2000-talet!
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • augusti 2002
              • 10784

              #7
              Ursprungligen postat av ozric
              Handlar det om att understryka tex en känsla så ser jag inget fel i att svära,inte ens på ett forum. Den som stör sig på folks språk får väl gå till sig själv å rannsaka varför man stör sig på nåt sånt världsligt. Fan,vi lever ju på 2000-talet!
              Öh? Menas det att vi är sämre bildade än de som levde på 1800- och 1900-talet?

              Kommentar

              • kaj.p
                Användare
                • april 2002
                • 2294

                #8
                Janne Har du tid över nu när du sålt fisken ?
                Diskussällskapet
                www.diskusforum.se

                Kommentar

                • mölnlycke ciklidodling
                  Banned
                  • april 2007
                  • 132

                  #9
                  Ursprungligen postat av ozric
                  Handlar det om att understryka tex en känsla så ser jag inget fel i att svära,inte ens på ett forum. Den som stör sig på folks språk får väl gå till sig själv å rannsaka varför man stör sig på nåt sånt världsligt. Fan,vi lever ju på 2000-talet!
                  ja ozric bara för att vi lever på 2000 talet så tycker jag att man ska rätta sig efter regler man sätter upp, och vill du svära så gör det, men då tycker jag att det moderatorns jobb att ta bort det, och inte tvärtom uppmuntra till svordomar. mvh malawijanne

                  Kommentar

                  • mölnlycke ciklidodling
                    Banned
                    • april 2007
                    • 132

                    #10
                    Ursprungligen postat av kaj.p
                    Janne Har du tid över nu när du sålt fisken ?
                    ja kaj det kommer bara bli värre jag kryper redan på väggarna.
                    jag föreslog faktiskt tony att jag kanske skulle bli forumsvärd.
                    men efter vi hade pratat över några öl så kom vi överens att det kanske inte skulle bli så bra.
                    för att det skulle nog inte bli så mycket kvar av diskussionen efter att jag hade modererat bort dom flesta inläggen. mvh malawijanne

                    Kommentar

                    • ozric
                      Användare
                      • mars 2004
                      • 3187

                      #11
                      Ursprungligen postat av Malawe
                      Öh? Menas det att vi är sämre bildade än de som levde på 1800- och 1900-talet?
                      Nä,varför skulle vi vara det?? Menar bara att ribban har höjts på alla plan,gränser har tänjts, så vad spelar det då för roll hur man uttrycker sig (så länge man inte gör ner nån) !?
                      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                      c",)

                      Kommentar

                      • Robin
                        Användare
                        • januari 2003
                        • 4526

                        #12
                        Ursprungligen postat av Malawe
                        Kolla den statistiken mot mig Robin...
                        Du gör en sökning bara på ditt nick och valfritt ord.. väljer visa inlägg längst ner och sen kommer det upp..

                        När det gäller dig då så ligger du bättre till procentiellt på inläggen.

                        jävla - 8 gånger
                        fan - 0 gånger
                        helvete - 3 gånger
                        skit - 60 gånger
                        jäkla - 11 gånger

                        Mvh
                        Robin

                        Kommentar

                        • daniel60
                          Användare
                          • mars 2003
                          • 527

                          #13
                          NCS får väl skaffa samma programvara som Planet Catfish. Kolla vad som händer om man skriver den grövsta svordomen PC kan tänka sig: "cichlid"!
                          För övrigt gillar jag själv inte slappt använda svordomar, men tycker inte att det är något problem här.
                          Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
                          Mina fiskar & burkar

                          Kommentar

                          • mölnlycke ciklidodling
                            Banned
                            • april 2007
                            • 132

                            #14
                            Ursprungligen postat av ozric
                            Nä,varför skulle vi vara det?? Menar bara att ribban har höjts på alla plan,gränser har tänjts, så vad spelar det då för roll hur man uttrycker sig (så länge man inte gör ner nån) !?
                            ja men följer man inte dom reglerna man har satt upp i forumet den ena gången, då blir det svårt att motivera ett beslut som kanske är lite obekvämt en annan gång . som forumsvärden tar den andra gången, och då kan det vara utav en helt annan dignitet.
                            man måste hålla en rak linje som forumsvärd och framförallt följa stadgarna.
                            det är min åsikt.mvh malawijanne

                            Kommentar

                            • Gäst

                              #15
                              hm undrar om det är åldersbetingat?
                              Jag satt och funderade på ämnet en stund och kom fram till att jag tidigare troligtvis inte reagerat på svordomar. Medans det nu händer att jag hoppar över en del inlägg eller läser om dessa tack vare att det finns för många svordomar,jag tappar tråden helt enkelt.

                              Att det ibland används ett j..la eller fn har jag inte problem med.

                              Att någon fått skit i filtret räknas inte som svordom enligt mig,men där har vi olika preferenser.

                              Det står i forumreglerna grova svordomar! så var dras gränsen? Men jag tycker nog att vi i dagens forum förutom vissa undantag sköter oss ganska bra.
                              Senast redigerad av Gäst; 26 maj 2007, 01:35.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...