Aktiva i Östergötland?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rallysson

    Aktiva i Östergötland?

    Tänkte bara kolla hur pass stort intresset för ciklider är i Östergötland,
    det kan ju alltid vara kul att kanske kunna tipsa varandra om bra ciklid butiker i närheten.


    ---------
    200L
    1+5 Metriaclima estherae

    1+4 Labidochromis sp. "hongi"

    2 Ancistrus dolichopterus
  • Kenneth
    Användare
    • april 2002
    • 277

    #2
    Hej, det finns ett ganska stort intresse för ciklider i Östergötland. Många är med i föreningarna i akvarierföreningarna i Linköping och Motala. De bästa ciklidbutikerna finns dock i Norrköping.

    Motala akvarieförening brukar ha möte första måndagen i varje månad men i Januari har de möte idag och jag tror att Kjell Fohrman är föreläsare.

    Linköpings akvarieförening där jag är ordförande har möte andra måndagen varje månad, alltså idag. Vi har dock ingen föreläsare idag, men vi kommer samlas och snacka fisk en stund. Du är hjärtligt välkommen! Ta en titt på vår hemsida, www.akvarie.net.



    MVH
    /Kenneth Johansson, www.akvarie.net
    MVH
    /Kenneth Johansson,

    ordförande
    Linköpings Akvarieförening, www.linkopings-akvarieforening.net
    Ansvarig för Ciklidstämman 2007

    Kommentar

    • hanna
      Användare
      • april 2002
      • 118

      #3
      Hej. Jag bor i Linköping och har malawiciklider sedan ett par år tillbaka. Det skulle vara kul att gå på ett akvarieföreningsmöte, så jag undrar om det är ok att bara dyka upp eller om jag ska anmäla mig först?
      Mvh Hanna

      Kommentar

      • Kenneth
        Användare
        • april 2002
        • 277

        #4
        Hej,

        Det är bara att dyka upp. Vi öppnar portarna på Naturcentrum* kl 18.30. Föreläsningar brukar börja strax efter kl 19.

        * Naturcentrum ligger i övre delen av Trädgårdföreningen. Ett grönt hus med lågt sluttande tak.

        MVH
        /Kenneth Johansson, www.akvarie.net
        MVH
        /Kenneth Johansson,

        ordförande
        Linköpings Akvarieförening, www.linkopings-akvarieforening.net
        Ansvarig för Ciklidstämman 2007

        Kommentar

        • hanna
          Användare
          • april 2002
          • 118

          #5
          Tack för informationen. Jag får se om jag hinner iväg ikväll eller om det får bli nästa gång.
          Mvh Hanna

          Kommentar

          • Ozzp
            Användare
            • augusti 2002
            • 34

            #6
            En liten fråga till Kenneth. Du skrev "de bästa ciklidbutikerna" finns i Norrköping". Pluralformen antyder att det ska finnas flera än Akvarievalvet men det gör det väl inte eller? Har pluggat i Uppsala i snart 6 år så jag kan ju ha missat att någon ny dykt upp.
            För övrigt vänder jag hem till Östergötland snart efter avslutad utbildning, börjar jobba i Borensberg.
            Har aldrig varit på något akvarieföreningsmöte men tänkte passa på att gå på Ciklidstämman i mars.
            Nån som kan tänka sig att hysa ett 30-tal mbunas i någon vecka medan jag flyttar akvariet? (blir väl i februari någon gång)

            Fredrik Holm

            Kommentar

            • frasse74
              Användare
              • december 2002
              • 97

              #7
              Butik i Norrköping:


              Kommentar

              • Kenneth
                Användare
                • april 2002
                • 277

                #8
                Precis. Aquarium Africa har ambitionen att bli den största ciklidbutiken i Sverige. Hur det går med det vet jag inte. Dock har han mycket fina Malawis. Det finns även en butik i Mjölby, Mjölby Ciklidshop tror jag den heter. Jag har själv ingen erfarenhet av den men andra som varit där har berättat att sortimentet varit begränsat och inte i bästa skick.

                MVH
                /Kenneth Johansson, www.akvarie.net
                MVH
                /Kenneth Johansson,

                ordförande
                Linköpings Akvarieförening, www.linkopings-akvarieforening.net
                Ansvarig för Ciklidstämman 2007

                Kommentar

                • Ozzp
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 34

                  #9
                  Jaha där har man missat något alltså. Får bli ett besök redan på lördag tror jag.
                  Tack för tipset/
                  Fredrik


                  Kommentar

                  • mrbandit

                    #10
                    malawi

                    hej här har ni en ny in flyttad stockholmare , bor utan för linköping, har haft malawi i många år, even jobbat hoss akvarie leasing och akvarielagret under en tid, vore skoj med nya kontakter mvh Thomas jansson

                    Kommentar

                    Arbetssätt...