Nyfiken på Diskus!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matz Karlsén
    Användare
    • februari 2004
    • 1127

    Nyfiken på Diskus!

    Jag har aldrig tidigare prövat diskus. Men skulle gärna vilja pröva på dem. Skulle man kunna ha ett par i ett 720 tillsammans med Aequidens diadema, Aequidens metae, Guinacara sp "Surinam" och ett par Crenicihla wallachii "Rio cumina" eller blir det för tufft för dem? Crenicihlorna blir inte längre än 9 centimeter som dom borde inte utgöra något problem. Och vilken storlek bör det vara på Discusarna för att de skall kunna hävda sig i det sällskapet?
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
  • Gäst

    #2
    Ja personligen skulle jag inte ha i diskus i det tuffa sällskapet, Men det kan ju gå och då ska det nog vara rejäla och kraftiga diskus med storlek på tallrik.

    Är inte risken stor att övriga fiskar i ditt kar kommer att bli bleka med färgstarka diskus i?
    Lycka till hur du än bestämmer dig.

    Kommentar

    • Matz Karlsén
      Användare
      • februari 2004
      • 1127

      #3
      Ursprungligen postat av Lennart 2
      Ja personligen skulle jag inte ha i diskus i det tuffa sällskapet, Men det kan ju gå och då ska det nog vara rejäla och kraftiga diskus med storlek på tallrik.

      Är inte risken stor att övriga fiskar i ditt kar kommer att bli bleka med färgstarka diskus i?
      Lycka till hur du än bestämmer dig.
      Ja det är väl risk för att de andra cikliderna inte upplevs som lika färggranna i det sällskapet. Jag får väl se mig om efter ett kar till. Plats finnes! Pengar saknas............
      To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

      Kommentar

      • Gäst

        #4
        Ursprungligen postat av Matz Karlsén
        Ja det är väl risk för att de andra cikliderna inte upplevs som lika färggranna i det sällskapet. Jag får väl se mig om efter ett kar till. Plats finnes! Pengar saknas............
        Ja om du har plats så är det nog bättre att vänta tills du kan sätta upp ett till kar.Men nog är det konstigt att det skall vara så mycket månad kvar i slutet av pengarna och ändå är inte storleken på lönen det är fel på bara den kom en extra gång varje månad. he he kunde inte låta bli att skojja lite

        Kommentar

        • Matz Karlsén
          Användare
          • februari 2004
          • 1127

          #5
          Ja det fenomenet uppstår hela tiden. Varför inte införa räkningsfri månad! Så att man kunde unna sig något extra....................
          To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

          Kommentar

          • Gäst

            #6
            He He... jag tänk om man ändå kunde slippa dessa oförutsedda utgifter... som hyra och el,tele och nät avgifter..... så akvarie kontot fick bli lite större utan irriterande störningar ha ha..

            Kommentar

            • Matz Karlsén
              Användare
              • februari 2004
              • 1127

              #7
              Jag tycker att vi bestämmer det. Det får bli sossarnas nästa vallöfte. Om en betalningsfrimånad varje år.
              To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

              Kommentar

              • Gäst

                #8
                Ja det håller jag med om då tror jag nog att de skulle vinna det valet.

                Kommentar

                • Matz Karlsén
                  Användare
                  • februari 2004
                  • 1127

                  #9
                  Och en extra semestervecka! Så att man har tid att shoppa ciklider och annat kul i akvarieväg................
                  To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                  Kommentar

                  • Gäst

                    #10
                    Hej!

                    Hej!
                    Mats du kan ha ett tiotal diskus i ditt akvarium tänk på en fullvuxen diskus per 50 lit vatten och blanda gärna dom olika sorterna som finns kan bli riktigt fint vill du veta mer om diskus gå in på www.amazondiscus.se Mvh Ann-mari

                    Kommentar

                    Arbetssätt...