Blästersand, vad göra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johho
    Användare
    • mars 2007
    • 1825

    Blästersand, vad göra?

    Vad ska man göra det? Står med en 25 kg påse här. Slänga det rätt i akvariet kanske inte är så bra? Koka det har jag testat med en kastrul. Det var jobbigt vad ska man göra. Är lite akut för svar tack.
  • malawi375
    Användare
    • april 2006
    • 209

    #2
    Blästersand är bara att häva i akvariet direkt. En del sköljer lite för att få bort de allra minsta kornen, men jag tvivlar på att det gör någon direkt skillnad.

    Kommentar

    • albjohn
      Användare
      • september 2006
      • 36

      #3
      Jag la in den som den var,direkt från säcken
      Det var Julas filter/blästersand och det var inga problem.

      Kommentar

      • Bumling
        Användare
        • januari 2007
        • 218

        #4
        Har Biltemas i vissa burkar och jag brukar fylla på med sand och vatten till hälften, vispa runt lite, tömma och sen bara fylla på vatten igen. Brukar blir klart på nån timme!

        Kommentar

        • Franka

          #5
          Bläster.

          Kunde inte låta bli att skratta lite, lät så kul när jag lästa, förlåt. Men hur gick det då blev det bra? Ska köpa ja med. Hade svart sand en gång som jag bara hällde i och det gick inget vidare. Satte sej i pumpen så den skar ihop.

          Franka


          Ursprungligen postat av johho
          Vad ska man göra det? Står med en 25 kg påse här. Slänga det rätt i akvariet kanske inte är så bra? Koka det har jag testat med en kastrul. Det var jobbigt vad ska man göra. Är lite akut för svar tack.

          Kommentar

          • Malawi Micke
            Användare
            • oktober 2006
            • 167

            #6
            Ursprungligen postat av Franka
            Kunde inte låta bli att skratta lite, lät så kul när jag lästa, förlåt. Men hur gick det då blev det bra? Ska köpa ja med. Hade svart sand en gång som jag bara hällde i och det gick inget vidare. Satte sej i pumpen så den skar ihop.

            Franka
            Skulle kanske ha tagit ur pumpen ur karet vid det tillfället eller??
            malawi 4 life

            Kommentar

            Arbetssätt...