Pwss

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zzzit
    Användare
    • januari 2006
    • 253

    #16
    Ursprungligen postat av bmwpower
    Inget illa menat men varför skriva på ett forum istället för att lyfta telefonen och ringa och fråga.
    Det är ju ingen här som kan svara på om din betällning gått igenom.
    Ibland tror jag folk glömmt att det finns telefon
    Ibland tror jag att "folk" glömt att man skall svara på mail!!!
    Malawi i 30 kar och ingen pool längre! []

    Kommentar

    • malawi375
      Användare
      • april 2006
      • 209

      #17
      Köpte ett filter där för nån vecka sen. Bekräftelsemailet kom direkt, jag gjorde beställningen på fredagen, satte in pengar i förskott på måndagen, filtret här på tisdagen. Så mycket snabbare kan det inte gå. Kan mycket väl tänka mig att handla där igen. En liten brist är att man inte direkt kan se hur mycket frakten kommer att kosta, en del webbutiker har det inlagt för varje vara. Men det är ju bara en detalj.

      Kommentar

      • JensJ
        NCS Medlem
        • juni 2002
        • 67

        #18
        Personlig service = PWSS

        Jag har använt PWSS ett par gånger och tycker alltid att jag har fått jättebra personlig service. Någon gång har det varit lite kluriga saker att reda ut men det har de alltid tagit sig tid till att hjälpa till med så att prylarna blivit kompatibla.
        Jag kommer att handla igen från dem.

        Kommentar

        • Bilbo
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 1159

          #19
          Bekräftelsemailet är automatiskt genererat, så om du inte fått det kan det bero på två saker. Din mailadress är felaktig, eller så har du inte genomfört beställningen kan i övrigt instämma med tidigare hyllningskör, snabb leverans, bra vid personliga kontakter!
          // Magnus Arvidsson

          Kommentar

          • Fjuse

            #20
            Ursprungligen postat av tege
            PWSS är nog en av världens bästa webb-butiker......... om man bortser från att orderbekräftelsen kan ta upp till en vecka, när du så får bekräftelsen brukar man också få veta att ordern är behandlad och senare under dan oxå skickad. Har man tappat tålamodet redan nu, då får man bita ihop. Det är då själva VÄNTAN börjar. Efter en vecka eller två är det dax att söka varorna och efter några samtal till butiken så brukar dom faktiskt dyka upp ytterligare nån vecka senare.

            Billigast ibland, men varför inte utnyttja butiken på orten istället??? Ibland lönar det sig faktiskt att handla hemmavid.

            Beställer jag elektronik via en webb-butik brukar prylarna ligga i brevlådan dan efter åtminstonde nio gånger av tio.

            Så du fick inte orderbekräftelsen direkt?
            Det är det jag har reagerat på iom att det står att den ska vara automatisk, men då är den uppenbarligen inte det. Så då är det väl bara att vänta antar jag.

            Tack för alla svar.
            Tråden kan tas bort.

            Kommentar

            • Daniel_N
              Användare
              • april 2007
              • 74

              #21
              Ursprungligen postat av blackened
              Att dom inte alltid svarar på mail direkt beror på att dom samtidigt driver en bondgård.
              Hmm är det så bra att driva en bondgård samtidigt?

              Kommentar

              • jannemannen
                Användare
                • juli 2004
                • 306

                #22
                Jag kan stämma in i kören som tycker PWSS är bra ! Bra service, bra priser, trevliga att ha att göra med...

                Har dessutom haft ett par garantiärenden som har löst sig väldigt smidigt !

                Lite svårt att komma fram på telefonen ibland dock.. ) Men det beror ju som sagt på att dom har väldigt mycket att göra på sin gård, precis som någon skrev tidigare....

                Mvh/Janne
                Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...

                Kommentar

                • blackened
                  Användare
                  • januari 2005
                  • 1042

                  #23
                  Ursprungligen postat av Daniel_N
                  Hmm är det så bra att driva en bondgård samtidigt?
                  Med tanke på att de samtidigt lyckas driva sveriges mest uppskattade nätbutik så är det väl synd att ifrågasätta Menade inte att det skulle vara en ursäkt för dom, bara en förklaring.

                  Kommentar

                  • deelay
                    Användare
                    • september 2002
                    • 5394

                    #24
                    Ursprungligen postat av Daniel_N
                    Hmm är det så bra att driva en bondgård samtidigt?
                    Svar ja! =)
                    http://www.aquariumstockholm.se/

                    Kommentar

                    • tege
                      Användare
                      • februari 2005
                      • 2753

                      #25
                      Men är dom något billigare då????

                      I alla fall foder handlar jag billigare hemma i en av mina lokala butiker ( utan prut ). Ska jag handla något annat går det oftast att förhandla lite så istället för att skicka efter saker som man måste vänta på att dom ska skickas, gör jag numera gärna ett besök hos min hemmabutik.
                      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                      Kommentar

                      • Johan F
                        Användare
                        • mars 2006
                        • 2439

                        #26
                        Kanonnöjd, bra service, snabba leveranser......... Har handlat där många gånger och fler kommer det bli.
                        3000 liter med Tropheus
                        http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
                        Tropheus sp. black Ikola
                        Tropheus sp. black Caramba
                        Tropheus red bishop Caramba
                        Tropheus Moorii Kambwimba
                        Tropheus Moorii Kapampa
                        Tropheus Duboisi Maswa

                        Kommentar

                        • Fjuse

                          #27
                          Nu har jag ringt och skickat mail ett antal gånger och fortfarande inte fått något svar.
                          Det var första och sista gången jag handlar av pwss.
                          Senast redigerad av Gäst; 15 maj 2007, 21:55.

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • augusti 2002
                            • 10784

                            #28
                            Ursprungligen postat av Fjuse
                            Nu har jag ringt och skickat mail ett antal gånger och fortfarande inte fått något svar.
                            Det var första och sista gången jag handlar av pwss.
                            Jag tror att du förlorar mest på det...eller...jag är övertygad om det. PWSS är trevliga och säljer produkter för hobbyn till ett mycket lågt pris. Servicen är god även om de ibland tar tid på sig att svara på mail etc.

                            Tråkigt att du fått denna erfarenhet, men jag tycker ändå att du ska överväga att handla där iallafall.

                            Orderbekräftelsen är automatisk för jag beställde igår natt och fick den efter några minuter...så om du/ni inte fått någon bör ni nog se över de uppgifter ni lagt in på er profil. Kanske ni har skrivit något fel i emailadressen? Alla kan missa...
                            Senast redigerad av StefanL; 15 maj 2007, 22:24.

                            Kommentar

                            • tezz
                              Användare
                              • februari 2006
                              • 1069

                              #29
                              Ursprungligen postat av Fjuse
                              Nu har jag ringt och skickat mail ett antal gånger och fortfarande inte fått något svar.
                              Det var första och sista gången jag handlar av pwss.
                              Det är möjligtvis inte fel på din mail på tex server för inkommande e post det skulle förklara det hela

                              Kommentar

                              • tege
                                Användare
                                • februari 2005
                                • 2753

                                #30
                                Har handlat där 7 ggr, två av dom ordrarna funkade helt okej. Helt okej i det här fallet är att varorna kom inom 14 dar.
                                Dom andra fem ggr har orderbekräftelserna strulat, varorna varit på väg i fjorton dar eller mer och ett o annat telefonsamtal har skett.( visst trevliga är dom när man får tag på dom)

                                Verkar konstigt om det skulle strula med min mailinställning ibland?????

                                Jag tycker nog att det bästa är att handla hemma i butiken på orten, även om det blir något dyrare då. Ibland billigare allt är inte billigast hos webbutikerna.
                                https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                                Kommentar

                                Arbetssätt...