SA-bilder på firrar passande 160l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matz Karlsén
    Användare
    • februari 2004
    • 1127

    #16
    Ursprungligen postat av Banderad
    Ursäktar felstavningen... Trevliga fiskar hur som helst.
    Jag var ute på Simontorps hemsida. Och såg att de hade G. Iporangensis i Lager. Dom är i storleken 4.5 cm. Sär du intresserad så är det ju bara vända dig till din akvarieaffär. Jag tycker Iporangensisen är en av de absolut vackraste jordätare- De är rätt så färggranna redan 4-5 storlek. Men det är inenting mot hur dom blir som fullvuxna. Ocg som sagt att de är snälla mot andra medinnenånare är ju bara ett plus. Mina är inte ett dugg skygga. Bara man närmar sig karet lite försiktigt. Kommer nog att skaffa mig ett par schackbrädor också som får gå med dem.

    Akvaristiska hälsningar!!

    Matz Karlsén
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

    Kommentar

    • Lutt
      Användare
      • oktober 2005
      • 1919

      #17
      Ursprungligen postat av Matz Karlsén
      Skickar en liten bild på Geophagus iporangensis. Snygg firre eller hur? Jag gav inte mer än 230 pix för mitt par. Som jag köpte här i Växjö. Men din lokala handlare kan säkert ta hem den. För jag har sett att den finns med hos vissa grossistlistor.
      Ursäkta men är inte det en gammal bild på internet som visar en brasiliensis men iofs det kan vara en Iporangensis men den är la tagen från internet för jag känner igen bilden.

      Kommentar

      • Matz Karlsén
        Användare
        • februari 2004
        • 1127

        #18
        Ja den är tagen från internet och att det skulle vara en brasiloiensis tror jag absolut inte. Bifogar en länk till sidan där jag hittade dem. Och dom borde väl ha koll på vilka arter dom publicerar.www.catfish.paradise.ch






        Akvaristiska hälsningar!

        Matz Karlsén
        Senast redigerad av Matz Karlsén; 06 maj 2007, 04:57.
        To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

        Kommentar

        • Matz Karlsén
          Användare
          • februari 2004
          • 1127

          #19
          Skickar en liten bild på hur honan ser ut när hon är fullvuxen. Det är bilder jag har plockat på internet.

          [Och jag tog bort den. Inte klistra in andras bilder! / Tony]
          Senast redigerad av Tony; 06 maj 2007, 23:51.
          To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

          Kommentar

          • drenner
            Användare
            • januari 2007
            • 272

            #20
            kan man ha iporagensis med discus tro
            160l malawi
            112l sällskapskar/CA:D
            24l yngelkar:D

            Kommentar

            • Nicke SA
              NCS Medlem
              • januari 2007
              • 290

              #21
              Hittade en fransk sida som inte var så tokig http://burnel.club.fr/galerieAMS.htm Framförallt tyckte jag bilderna av biotodomerna gav lite rättvisa. De är mycket vackrare live än på kort Sidan kanske gör att du får fler idéer. Tror att flera geophagus (men brasiliensis är nog förr tuff) kan gå bra ihop med diskus, men i ett större kar än 160 l.
              Mvh Niklas
              Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.

              Kommentar

              Arbetssätt...