Aequidens Metae + Geophagus Proximus "santarem"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Crenicichla
    Användare
    • november 2006
    • 1055

    Aequidens Metae + Geophagus Proximus "santarem"

    Låter det som en bra kombination? Aequidens Metae ser ut att vara en riktig snygging, iaf om man går på bilderna från artbeskrivningen här på ciklid.se
    MVH

    Kristofer
  • MikeW
    Användare
    • september 2005
    • 155

    #2
    Ursprungligen postat av Crenicichla
    Låter det som en bra kombination? Aequidens Metae ser ut att vara en riktig snygging, iaf om man går på bilderna från artbeskrivningen här på ciklid.se
    Hej. Har ingen personlig erfarenhet av just den jordätaren men jag har haft meate med både G. "tapajos orangehead" och G. brasiliensis utan några problem. Metaen är en riktigt trevlig och mycket vacker bjässe i karet. Tyvärr är mitt par dött sedan ett år.... en liten bild kan jag ju lägga upp.
    "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar"

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

    Kommentar

    • Crenicichla
      Användare
      • november 2006
      • 1055

      #3
      Ursprungligen postat av MikeW
      Hej. Har ingen personlig erfarenhet av just den jordätaren men jag har haft meate med både G. "tapajos orangehead" och G. brasiliensis utan några problem. Metaen är en riktigt trevlig och mycket vacker bjässe i karet. Tyvärr är mitt par dött sedan ett år.... en liten bild kan jag ju lägga upp.
      Snyggt foto!

      Var en sväng till zoomässan i helgen och eftersom metae var slut och de råkade ha ett VF par av Diadema som bör vara fullvuxet så knep jag dem..
      Nu återstår ju bara att hoppas att det verkligen är ett par, för de verkar vara riktigt svårt att skilja könen åt
      MVH

      Kristofer

      Kommentar

      Arbetssätt...