Ngt att oroa sig för?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mek
    Användare
    • januari 2005
    • 540

    Ngt att oroa sig för?

    Har ett AquaEl akvarium på ca 100*30*40. Har avdelat detta med en glasskiva. Kruxet är nu att siliconet släppt på ena sidan på skiljerutan (en stackars körsbärsräka lyckades ta sig mellan och in till mina Golden - hade inte en chans :/).

    När jag tittar ovanifrån, ser jag att långsidan ser ngt utbuktad ut. Är detta ngt att oroa sig för? Har inget läckage och får på locket utan problem.
    När det gäller skiljerutan, funderar jag på att be ngn glasmästare göra den smalare, så jag kan få in bitar av en filtermatta vid sidorna istället. Är trycket mot sidorutorna som då uppstår ngt att oroa sig för?
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    #2
    Ursprungligen postat av mek
    Har ett AquaEl akvarium på ca 100*30*40. Har avdelat detta med en glasskiva. Kruxet är nu att siliconet släppt på ena sidan på skiljerutan (en stackars körsbärsräka lyckades ta sig mellan och in till mina Golden - hade inte en chans :/).

    När jag tittar ovanifrån, ser jag att långsidan ser ngt utbuktad ut. Är detta ngt att oroa sig för? Har inget läckage och får på locket utan problem.
    När det gäller skiljerutan, funderar jag på att be ngn glasmästare göra den smalare, så jag kan få in bitar av en filtermatta vid sidorna istället. Är trycket mot sidorutorna som då uppstår ngt att oroa sig för?
    jaa den kan fixa så klart och ingen problem.. den är duktigt o kolla med allt så se vad vatten den så du du kan lima den själv silkionen så inte svårt. om den krångla så kan fixa den bra ny glas med bitor så ingen problem.. ingen problem med den filtermattor så eller.. ta innefilter så klart.. men yngel så bra den med den filtermatta oxåå. inte svårt. o aqua el är den billigt och kvaliter så sämre men den är bra oxåå men så kul den ha akvariefiskar.. lycklig till
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...

    Kommentar

    • Tony
      Användare
      • april 2002
      • 4594

      #3
      Har akvariet glaslister som går längs fram- och bakglaset? AquaEl har ju det på 200-liters och uppåt iaf, och har även ditt kar det bör det inte vara några problem.
      Tony Englund

      Kommentar

      • mek
        Användare
        • januari 2005
        • 540

        #4
        Ursprungligen postat av Tony
        Har akvariet glaslister som går längs fram- och bakglaset?
        Menar du typ "glashyllor" som är tänkta att lägga täckglas på? Sådana finns inte här (kanske inte behövs i den här strl?).
        Senast redigerad av mek; 27 april 2007, 10:29.

        Kommentar

        Arbetssätt...