Ytterfilter till ett 375L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Snurbo
    Användare
    • februari 2007
    • 86

    Ytterfilter till ett 375L

    Måste ha tips om vad man ska ha för ytterfilter till ett 375L kar.... Vilket märke & modell.... & vart man kan köpa de.....

    MVH Magnus
  • Wirre
    Användare
    • november 2006
    • 50

    #2
    Fluval FX5, aldrig fel att över dimensionera. Finns på PWSS.
    720 L SA/CA. 222 L barber/botior.

    Kommentar

    • Tedde
      Användare
      • september 2006
      • 100

      #3
      Har själv kört med Fx5 i ett 375 Malawikar. Funkade utmärkt. Mycket filter för pengarna.
      I källaren finns nära 50 olika arter Malawi/Tanganyika i hundra akvarier...

      Kommentar

      • deelay
        Användare
        • september 2002
        • 5394

        #4
        Om du har god kontakt med din zoohandlare och har möjlighet att byta ifall du råkar få ett problemex så tycker jag du kan köra på fx5an men ska du beställa på webben utan möjlighet att byta så skulle iaf jag sattsat på ett stabilare filter där det inte dräller av måndags ex... det e den enda nackdelen med det filtret imo, just det att vissa ex alldrig slutar surpla o dåna.
        http://www.aquariumstockholm.se/

        Kommentar

        • classe
          NCS Medlem
          • april 2007
          • 1147

          #5
          jaa jag kör med rena xp3i i min 375liter den är mkt bra oxåå.. den du kan kolla den "yttrefilter" om mig skrev.. så den är mkt bra den oxåå..om du har malawiciklider eller tangyianskaciklid så man måste ha alltid specialt med bitor i yttrefilter och måste ha mer högt trycka hårt vatten strömma sig så klart viktigt så klart..
          375 LITER Malawi arter..
          74 Liter Malawi yngel...

          Kommentar

          • Christern

            #6
            [Kör med ett Eheim 2128 och 2222 parallellt. Fungerar super!

            Kommentar

            • Zircons
              Användare
              • november 2006
              • 43

              #7
              Ursprungligen postat av classe
              jaa jag kör med rena xp3i i min 375liter den är mkt bra oxåå.. den du kan kolla den "yttrefilter" om mig skrev.. så den är mkt bra den oxåå..om du har malawiciklider eller tangyianskaciklid så man måste ha alltid specialt med bitor i yttrefilter och måste ha mer högt trycka hårt vatten strömma sig så klart viktigt så klart..
              förtod inte ett smack av vad du skrev

              Kommentar

              • leis
                Användare
                • oktober 2006
                • 50

                #8
                Ursprungligen postat av Snurbo
                Måste ha tips om vad man ska ha för ytterfilter till ett 375L kar.... Vilket märke & modell.... & vart man kan köpa de.....

                MVH Magnus
                Eheim 2217
                Leffe Söderström

                Kommentar

                • classe
                  NCS Medlem
                  • april 2007
                  • 1147

                  #9
                  Ursprungligen postat av Zircons
                  förtod inte ett smack av vad du skrev
                  jaa jag menar om den yttrefilter om den rena xp3 o den har bra den först botten är svamp-bio skivor 2hårt sen 2mjuk sen mitten ya den aquavital-zeranix eller kan använde den "makronen"plast bitor.. sen uppe är den mjuk biofiberes så klart den gick bra den att den pumpa i 375 liter och jag är mkt nöjd med den rena xp3.. 1350 liter i tim.. hoppas du förstår den nu?? som jag har den själv här i min akvarium i 375liter... mvh classe..
                  375 LITER Malawi arter..
                  74 Liter Malawi yngel...

                  Kommentar

                  • classe
                    NCS Medlem
                    • april 2007
                    • 1147

                    #10
                    Ursprungligen postat av classe
                    jaa jag menar om den yttrefilter om den rena xp3 o den har bra den först botten är svamp-bio skivor 2hårt sen 2mjuk sen mitten ya den aquavital-zeranix eller kan använde den "makronen"plast bitor.. sen uppe är den mjuk biofiberes så klart den gick bra den att den pumpa i 375 liter och jag är mkt nöjd med den rena xp3.. 1350 liter i tim.. hoppas du förstår den nu?? som jag har den själv här i min akvarium i 375liter... mvh classe..
                    jaa det finns många som bra den passar till 375 liter så klart ingen problem.. som du vill välja på det så själv vilka som din egna vilka märke är bäst..
                    375 LITER Malawi arter..
                    74 Liter Malawi yngel...

                    Kommentar

                    Arbetssätt...