skygga synodontis nigriventris

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drenner
    Användare
    • januari 2007
    • 272

    skygga synodontis nigriventris

    mina vänsmalar är otroligt skygga och lättskrämda av sig! jag har flytväxter och har nyligen satt i ett sylvania daylightstar där fram med ett vanligt bak så det är inte jätte ljust vad göra?? just nu gömmer dom sig mycket vid pumpen.
    160l malawi
    112l sällskapskar/CA:D
    24l yngelkar:D
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Jag har haft mina i mer an 25 ar och man ser dem aldrig. De ar inte dagaktiva. I perioder har man sett mer av dem sarskilt nar man matar.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Havs
      Användare
      • december 2004
      • 607

      #3
      Ursprungligen postat av Ola Svensson
      Jag har haft mina i mer an 25 ar och man ser dem aldrig. De ar inte dagaktiva. I perioder har man sett mer av dem sarskilt nar man matar.
      Har du fått någon lek av dem, Ola?

      Mina 5 är ockspå väldigt skygga. Jag köpte dem av en privat person, som sålde dem av det skälet att hon aldrig såg dem.
      Min zoon

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Ursprungligen postat av HazelCR
        Har du fått någon lek av dem, Ola?
        Jag tror att jag har en hona och tva hanar, mojligen tva honor och en hane. Ibland ar den stora smallfet men det forsvinner. Jag har last att detta tyvarr inte betyder att de lekt. De senaste tva aren har de gatt hos en kollega i Sverige sa jag vet inget mer an att de samt en fjarde nyinforskaffad lever och mar bra. Man ser dem som sagt sallan, men ibland kommer hela ganget ut pa kvallskvisten och kor runt i akvariet med en hiskelig frenesi, letandes efter mat samtidigt som de har jarnkoll pa varandra och allt utanfor akvariet. Gar man narmre for att titta pa dem sa ar de barta pa brakdelen av en sekund.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • drenner
          Användare
          • januari 2007
          • 272

          #5
          ok, för när jag matar dom så har det varit typ 1 gång som dom försökt ta lite från min ancistrus men då blir min ancistrus förbannad på dom
          160l malawi
          112l sällskapskar/CA:D
          24l yngelkar:D

          Kommentar

          • wracker
            Användare
            • juni 2006
            • 295

            #6
            Ursprungligen postat av Ola Svensson
            Jag har haft mina i mer an 25 ar och man ser dem aldrig. De ar inte dagaktiva. I perioder har man sett mer av dem sarskilt nar man matar.
            måste bara fråga. tog du med dig fisken när du flyttade från stockholm?

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • april 2002
              • 14633

              #7
              Ursprungligen postat av wracker
              måste bara fråga. tog du med dig fisken när du flyttade från stockholm?
              Nej, bara lite barber och killies. Malarna forvaras pa Stockholms Universitet (i akvarium, inte sprit).
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • tropfrog
                Användare
                • juli 2003
                • 1827

                #8
                Jag har en grupp på 8 individer och jag såg dem inte ofta i början. Sen jag skaffade skymmningsljus i burken så har de en tendens att leta sig ut i skymmningen. Men som Ola sagt, de är snabbt tillbaka under roten om de blir skrämda.
                MVH
                Magnus

                Kommentar

                Arbetssätt...