Det SMALL inte ens

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sacrium
    Användare
    • november 2005
    • 353

    #16
    Läste det på Hagens hemsidan. Har kollat impeller, skakat, vänt upp och ner. Rubbet. Bara ett svagt surrande är allt som hörs från pumpen i ungefär nån sekund när man sätter i kontakten. Sen ingenting.

    Kommentar

    • Sacrium
      Användare
      • november 2005
      • 353

      #17
      Tror kanske det finns en högre makt ändå. Precis när svordomarna haglade som värst fick jag för mig att skruva loss rubbet en gång till.
      Testade att sätta i sladden när bara pumpdelen var loss och då funkade det.
      Så när den skruvades fast igen så gick filtret.
      Avkariestikens vägar äro outgrundliga...

      Kommentar

      • Malawi Micke
        Användare
        • oktober 2006
        • 167

        #18
        Hmm låter lite skumt det där asså.. Jaja nu funkar det som det ska eller?? Kan kanske rent av vara så att det skulle trilskas lite innan du fick ta oskulden på fx5:an
        malawi 4 life

        Kommentar

        • Sacrium
          Användare
          • november 2005
          • 353

          #19
          Man kan aldrig vara säker. Är inte rkitigt nöjd med ljudnivån på det däremot. Är ett fasligt liv på det, ungefär som om det inte skulle vara helt fyllt. Plaskar och har sig.

          Kommentar

          • PatrikMalmo
            Användare
            • maj 2005
            • 4642

            #20
            Oavsett märke så kan det ta ett bra tag innan all luft pumpats ur ett ytterfilter. Ett av mina mindre Eheim tar rätt exakt en vecka på sig att bli tyst, och det oavsett hur jag skakar eller vänder på det. Har annars märkt samma sak som ovan, just Fluval kan vara trixiga att få igång igen efter man har trixat med dem. En lätt smäll i sidan och/eller att man vänder runt lite på det brukar få igång dem.

            Hilsen,

            P
            Ingen fisk har läst böckerna.

            Kommentar

            • Sacrium
              Användare
              • november 2005
              • 353

              #21
              Får testa det. Har varit igång i snart en vecka här så de kanske snart tystnar då
              Blev väl kanske mest besviken eftersom mitt 404 blev tyst ögonblickligen efter det blev igångkört och luften pumpats ut med den där handpumpen.
              Hade väl nån illusion att fx5 också skulle kuna vara skapligt tyst, men där blev det nej.

              Kommentar

              • Nüddlah
                Användare
                • januari 2007
                • 294

                #22
                fx5 ska stänga av sig 2 minuter efter start och sen trycka ut luften och det kan nog ta 5 minuter, sen efter det så stänger den av sig var 24:e timme. så det ska nog få trixa lite själv när man startat upp det.

                Kommentar

                • intercepter
                  Användare
                  • juli 2006
                  • 56

                  #23
                  fx5

                  kör med fx5 funkar ypperligt fanns dock ett antal som inte funka så bra mitt pumpar dock på bra och tyst och urluftningen funkar kanon , jag hade bytat filtret för så som ditt gör ska det inte
                  SvedalaCiklid

                  www.svedalaciklid.se

                  Kommentar

                  • Sacrium
                    Användare
                    • november 2005
                    • 353

                    #24
                    Verkar som det lugnat ner sig nu också. Inte längre nåt sugande ljud eller så utan bara skapligt tyst pump.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...