Sjuk Trimac

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _DoGGi_
    Användare
    • september 2003
    • 67

    Sjuk Trimac

    Hej

    Jag har en trimac på ca 25cm som är min favoritfisk. Han har gåt och blivit riktigt sjuk: fick först svampliknande sjukdom, medicinerades bort, sedan satte sig maskliknande saker på huvudet vid ögonen och vid gälarna, medicinerades bort.
    Stora problemet kom sedan :

    Fick en liten bula på huvudet lite vitaktik, som växte är stor som en kikärta nu har blivit lite sårig och ena ögat har svällt upp står ut som på dom svarta guldfiskarna.
    Vad ska jag ta mig till har medicinerat mot div bakteriella sjukdomar och saltat, har bra vattenvärden ???????

    MVH DoGGi
    MVH _DoGGi_
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    #2
    Ursprungligen postat av _DoGGi_
    Hej

    Jag har en trimac på ca 25cm som är min favoritfisk. Han har gåt och blivit riktigt sjuk: fick först svampliknande sjukdom, medicinerades bort, sedan satte sig maskliknande saker på huvudet vid ögonen och vid gälarna, medicinerades bort.
    Stora problemet kom sedan :

    Fick en liten bula på huvudet lite vitaktik, som växte är stor som en kikärta nu har blivit lite sårig och ena ögat har svällt upp står ut som på dom svarta guldfiskarna.
    Vad ska jag ta mig till har medicinerat mot div bakteriella sjukdomar och saltat, har bra vattenvärden ???????

    MVH DoGGi
    Har det gått så långt som att ögat svullnat upp ordentligt är det tyvärr inte så många dagar kvar för honom.
    Fick liknande syptom på mitt festaepar och precis som du så lyckades jag bota det första anfallet. Men när det bröt ut igen så gick det på någon dag så var de döda.

    Jag medicinerade med Aquamoor och så hade jag i 3 dl koksalt per 100 l vatten.
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma

    Kommentar

    • _DoGGi_
      Användare
      • september 2003
      • 67

      #3
      Det var inte kul att höra tycker så synd om han nu , akvariets stolthet är alltså på väg bort
      MVH _DoGGi_

      Kommentar

      • _DoGGi_
        Användare
        • september 2003
        • 67

        #4
        Tjena, nu har det hänt något.
        Stora kulan på skallen har spruckit och bulan har gått ner, han verkar må mycket bättre.
        Vad säger du Jinnarparen kan det vara så att han kan leva vidare??
        MVH _DoGGi_

        Kommentar

        • jinnarparen
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 2670

          #5
          Ursprungligen postat av _DoGGi_
          Tjena, nu har det hänt något.
          Stora kulan på skallen har spruckit och bulan har gått ner, han verkar må mycket bättre.
          Vad säger du Jinnarparen kan det vara så att han kan leva vidare??
          Det låter onekligen väldigt lovande.
          Nästa uppgift blir då att försöka lista ut vad som har fått honom till att insjukna och förhindra detta så att det inte händer igen.
          Åter till CA

          Det är där jag hör hemma

          Kommentar

          Arbetssätt...