Malawi på 1:an nu!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #16
    Ursprungligen postat av Tony
    Nog för att de kanska missar ett och annat rent vetenskapligt, men det är bannemig inte varje program som ger gåshud pga snyggt kameraarbete. 5 av 5 från mig

    Visst var det väl lite coolt att de filmade mormyriderna i malawisjön med tanke på att de flesta brukar gå bet på att ens få dem på foto(?).
    Nu skriver jag inte om malawisjon. Enda klagomalet dar ar att det var for kort.

    Det jag klagar pa ar att det ar valdigt mycket zoomande med hellikopter over vattenfall och liknande utan nagot som helst innehall utan "OOOH sa fantastisk, bland det mest spektakulara att se" osv. Det ar ovanligt mycket sadant faktiskt. Detta har inget med vetenskap att gora. De spenderade manader i Amazonas for att fa en filmsnutt pa en verklig pirajaattack, men filmade inget annat. Det ar farstas lite ballt, men det sag ut som vantat.

    Innehallsmassigt sa ar serien i sin helhet ovanligt svag for att vara David Attenborough vilket kanske inte sager sa mycket i relation till andra naturprogram - David tar nog 95% av placeringarna av de 100 basta naturprogrammen nagonsin.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • dinajel
      Användare
      • november 2004
      • 569

      #17
      Ursprungligen postat av Tony
      Visst var det väl lite coolt att de filmade mormyriderna i malawisjön med tanke på att de flesta brukar gå bet på att ens få dem på foto(?).
      Mormyriderna, det var väl dom där läskiga svarta sakerna som gick på jakt i stim och käkade upp alla ciklider som kom i deras väg? Shit asså, jag fick typ mardrömmar av dom.

      Som taget ur en skräckfilm! Speciellt för oss ciklidister. Typ: "Nooooooooo, inte den! Den är ju VF!!!"
      Daniel Andréasson

      Kommentar

      • endymion

        #18
        Repris Planet earth NU !!!!!!!

        Kommentar

        • ozric
          Användare
          • mars 2004
          • 3187

          #19
          Tack för påminnelsen men här blev det svart i rutan precis när cikliderna kom
          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
          c",)

          Kommentar

          • Markus_A
            Användare
            • december 2005
            • 418

            #20
            Hos mig med

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • april 2002
              • 14633

              #21
              Jag maste bara papeka att mina "klagomal" maste sattas i relation till kvaliten som DA brukar halla. Fotomassigt lever den upp till forvantningarna men inte innehallsmassigt. DA valdes till Storbrittaniens storsta levande ikon. Finalen stod mellan Paul McCartney, Morrisey och David. Forvantningarna var enorma i England pa uppfoljaren till "life on earth" - den basta naturserien som nagonsin gjorts. Personligen tycker jag att det var en liten "besvikelse" och att "life on earth" och "the secret life of plants" ar battre. Den senare ar nog lika snygg om jag inte mins fel. Fast jag hade kanske vantat mig den basta naturserien nagonsin efter att den hypats under hela sin produktionstid!
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • palleh
                Användare
                • december 2006
                • 704

                #22
                Ingen som vet om det kommer en extra repris? missade denna
                http://picasaweb.google.com/palleph

                Nya bilder laddas upp hela tiden


                Mvh Patrik

                Kampfisk!

                Kommentar

                • Tony
                  Användare
                  • april 2002
                  • 4594

                  #23
                  Den skall visst finnas att köpa på DVD, och det är ju inte bortkastade pengar precis
                  Tony Englund

                  Kommentar

                  • m[A]use^
                    Användare
                    • december 2005
                    • 909

                    #24
                    Jag har avsnitt 1 & 3 på dvd Var väl 3:an som visade från malawi så, den kommer jag snart sätta mig ner å åtnjuta
                    Min zoon
                    -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                    Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                    http://www.malawifreaks.se/forum

                    Kommentar

                    • Ola Svensson
                      Användare
                      • april 2002
                      • 14633

                      #25
                      Att bestalla fran amazon ar ju inte direkt dyrt. Bestaller man fran USA sa slipper man ofta momsen. Fran UK kostar det £25 + frakt.
                      Med vänliga hälsningar

                      Ola

                      Kommentar

                      • Kalle-El
                        Användare
                        • augusti 2005
                        • 255

                        #26
                        Ursprungligen postat av Ola Svensson
                        Att bestalla fran amazon ar ju inte direkt dyrt. Bestaller man fran USA sa slipper man ofta momsen. Fran UK kostar det £25 + frakt.
                        Beställ för allt i världen inte från amazon i USA. Har gjort detta själv 4-5 gånger och varenda gång fastnar grejerna i tullen. De lägger på svensk moms samt en horribel avgift för att de lagt på momsen och som om inte detta skulle vara nog tvingas du dessutom betala frakten från tullen och hem till dig.

                        Säger egentligen inget om momspåslaget, men att tvingas betala en avgift för att betala momsen känns fel, att tvingas betala dubbelfrakt känns horribelt.

                        Med andra ord det är långtifrån säkert att du sparar pengar på att beställa från Amazon i USA. Kolla med mindre bolag som ger tusan i att märka alla sina försändelser med stora blaffiga loggor, då är risken mindre att det fastnar i tullen i alla fall.

                        Kommentar

                        • Hank
                          Användare
                          • april 2002
                          • 1321

                          #27
                          Ursprungligen postat av m[A]use^
                          Var väl 3:an som visade från malawi så, den kommer jag snart sätta mig ner å åtnjuta
                          Var beredd då och njut dom 90 sek. som handlade om malawisjön
                          /#378 Hank
                          Zoonen:
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

                          NCS medlemsbilder:
                          http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

                          Kommentar

                          • m[A]use^
                            Användare
                            • december 2005
                            • 909

                            #28
                            Jag njöt ordentligt men ack så tragiskt att det va så kort! Riktigt synd att det inte finns mer natur filmer att tillgå om just malawi! Hade kunnat sitta o kolla hur länge som helst om det bara fanns mer material!

                            Såg ju riktigt vackert ut det lilla man såg! Aptitretare!
                            Min zoon
                            -m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
                            Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
                            http://www.malawifreaks.se/forum

                            Kommentar

                            • Ola Svensson
                              Användare
                              • april 2002
                              • 14633

                              #29
                              Ursprungligen postat av Kalle-El
                              Beställ för allt i världen inte från amazon i USA. Har gjort detta själv 4-5 gånger och varenda gång fastnar grejerna i tullen. De lägger på svensk moms samt en horribel avgift för att de lagt på momsen och som om inte detta skulle vara nog tvingas du dessutom betala frakten från tullen och hem till dig.

                              Säger egentligen inget om momspåslaget, men att tvingas betala en avgift för att betala momsen känns fel, att tvingas betala dubbelfrakt känns horribelt.

                              Med andra ord det är långtifrån säkert att du sparar pengar på att beställa från Amazon i USA. Kolla med mindre bolag som ger tusan i att märka alla sina försändelser med stora blaffiga loggor, då är risken mindre att det fastnar i tullen i alla fall.
                              Hej

                              Jag var rejalt otydlig. Bestalla fran amazon.co.uk ar inte sa dyrt. Jag syftade pa mindre amerikanska kedjor. Jag trodde forovrigt att amazon.com lade pa momsen sjalva sa att man slapp detta med dubbla avgifter.
                              Med vänliga hälsningar

                              Ola

                              Kommentar

                              • Ola Svensson
                                Användare
                                • april 2002
                                • 14633

                                #30
                                Ursprungligen postat av Hank
                                Var beredd då och njut dom 90 sek. som handlade om malawisjön
                                Exakt, och senare visar de krokodiler som klipper gnuer i slow motion gang pa gang pa gang i sakert fem minuter.
                                Med vänliga hälsningar

                                Ola

                                Kommentar

                                Arbetssätt...