Raggningsrepliker i akvarievärlden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dinajel
    Användare
    • november 2004
    • 569

    #16
    Min sambo var inte akvarist när vi träffades, men nu är hon nästan lika galen som jag. Hon är dock mer inne på malawi, medan jag är mer för tanganyika. Men på nåt vis så har hon lyckats få igenom att det ska vara malawi i 375:an i vardagsrummet, och istället införskaffades ett 240-liters till sovrummet till mina tanganyika... Så kan det gå.

    Dessutom är vi lite på jakt efter en stor trea istället för nuvarande lilla tvåa, enbart för att kunna få till ett riktigt akvarierum. Hon har nån idé om att isåfall bygga ett fyrameterskar, medan jag nog skulle nöja mej med en blygsam liten burk på 2,5 meter som huvudattraktion i akvarierummet...
    Daniel Andréasson

    Kommentar

    • wracker
      Användare
      • juni 2006
      • 295

      #17
      jag släpa med mig min flicka till leasing en dag, fick tjata för att få sällskap(mp3spelaren hade slut på batteri) så fastnade hon vid ett kar där det gick 5-6acei.. så börja hon tjata om att vi skulle köpa dem, lagom när jag precis börjat solla ur mbuna för att få lite mer rovfiskar.. men jag sa att jag inte hade råd för tillfället.. då fråga hon i kassan om hur länge han trodde dem skulle få gå kvar innan någon köpte dem. han sa en vecka högst.. så då tog hon fram sitt kontokort å köpte 1.1 själv.. sedan dess försöker jag få henne att byta vatten de få söndagar jag ligger i sängen å försöker bearbeta av baksmällan. men aldrig.. där emot är hon en jävel på att skruva av och på kranen när jag ska flytta slangen mellan karen

      Kommentar

      • Perikles
        Användare
        • december 2005
        • 658

        #18
        Ursprungligen postat av wracker
        .. där emot är hon en jävel på att skruva av och på kranen när jag ska flytta slangen mellan karen
        Alltid något.
        Jag brukade bo i Solna, och jobba på Leasing, var bor du?
        Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
        -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
        Cicero (106-43 f.kr)

        Kommentar

        • PatrikMalmo
          Användare
          • maj 2005
          • 4642

          #19
          Ett ex till mig greppade aldrig fullt ut det där med mina akvarier. I ren svartsjuka (sant, hon var sotis på mina akvarier!!) så köpte hon en grekisk landsköldpadda. Stor som en femkrona vid inköpet, och direkt den kom ner i terrariet så grävde den ner sig under sanden så att man bara såg ryggskölden på den. Promenerade sedan makligt runt under sanden i en vecka. Kommentaren "roligt djur du införskaffat" var inte poppis...

          Nå, det slutade med att det mestadels var jag som skötte sköldpaddan också. Efter att vi separerat så tog det något halvår, så vart sköldpaddan såld. Märkliga djur i vilket fall, och inte alls särdeles snälla mot varandra. Där lärde jag mig att det är rätt farligt att tolka djurs beteende med våra mänskliga ögon. Den som har sett två sköldpaddor fightas vet vad jag pratar om - de försöker helt sonika rulla över varandra på rygg. I fel terräng är en sköldpadda på rygg död rätt snart. Sanslösa enstöringar.

          Hilsen,

          P
          Ingen fisk har läst böckerna.

          Kommentar

          • wracker
            Användare
            • juni 2006
            • 295

            #20
            Ursprungligen postat av Perikles
            Alltid något.
            Jag brukade bo i Solna, och jobba på Leasing, var bor du?
            jag bor ett stenkast från råsundas södraläktare(fotbollstadion alltså)

            Kommentar

            • wracker
              Användare
              • juni 2006
              • 295

              #21
              Ursprungligen postat av PatrikMalmo
              Ett ex till mig greppade aldrig fullt ut det där med mina akvarier. I ren svartsjuka (sant, hon var sotis på mina akvarier!!)

              Hilsen,

              P
              hade en liknande flickvänn ett tag.. försökte förklara att akvarierna tog lite tid(innan jag köpte mig större hade jag 7-8st 40-80l) hon dumpade mig efter två tre månader.

              Kommentar

              • Perikles
                Användare
                • december 2005
                • 658

                #22
                Ursprungligen postat av wracker
                jag bor ett stenkast från råsundas södraläktare(fotbollstadion alltså)
                Postgången i centrum eller mot S:t Ansgars?
                Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
                -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
                Cicero (106-43 f.kr)

                Kommentar

                • Per B
                  Användare
                  • september 2005
                  • 1250

                  #23
                  Jag bodde på Vintervägen ett tag, femtio meter från Råsunda. Men jag blev tvungen att flytta, det var för mycket AIK-are i kvarteren.
                  mvh Per

                  Tanganyika och Västafrika i burkarna

                  Kommentar

                  • wracker
                    Användare
                    • juni 2006
                    • 295

                    #24
                    inne på sankt anskarsv.. nästan. tar du höger höger så kommer du in på rosstigen efter du svängt av från solna v. så är du framme

                    per bjellert. kan hålla med dig om att det blir stökigt ibland runt arenan.. minns svagt tidigt nittiotal då det alltid var liv å slagsmål bakom vårat hus på den parkeringen. men som tur är bor vi lite innåt i ett någorlunda lungt kvarter

                    edit: bara för att tillägga så slog vi ifk igår

                    Kommentar

                    • Eddie
                      Användare
                      • mars 2007
                      • 109

                      #25
                      Ursprungligen postat av Per Bjellert
                      Jag bodde på Vintervägen ett tag, femtio meter från Råsunda. Men jag blev tvungen att flytta, det var för mycket AIK-are i kvarteren.
                      Va? jag gillar AIK!!!

                      Kommentar

                      • Perikles
                        Användare
                        • december 2005
                        • 658

                        #26
                        Ursprungligen postat av wracker
                        inne på sankt anskarsv.. nästan. tar du höger höger så kommer du in på rosstigen efter du svängt av från solna v. så är du framme

                        per bjellert. kan hålla med dig om att det blir stökigt ibland runt arenan.. minns svagt tidigt nittiotal då det alltid var liv å slagsmål bakom vårat hus på den parkeringen. men som tur är bor vi lite innåt i ett någorlunda lungt kvarter

                        edit: bara för att tillägga så slog vi ifk igår
                        Solna, nostalgi. Får väl åka upp å ta en bira med de gamla polarna i sommar.
                        Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
                        -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
                        Cicero (106-43 f.kr)

                        Kommentar

                        Arbetssätt...