Söker yngelkar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tezz
    Användare
    • februari 2006
    • 1069

    #16
    Ursprungligen postat av Nüddlah
    Jagvar nog lite otydlig sorry. Det var mer en fråga kring tezz bild på sina kar.

    Bygga med reglar ja, det kanke går, eller det borde det ju, Hmm det ska jag med fundera på. Är sugen på 3 yngelkar eller snarare ett yngelkar och 2 grupper med snäcklekare eller nåt liknande. Kanske 3 150 liters eller 200 liters.
    Vist kan man bygga efter eget mått det är bara att beställa knutar o rör från tex PWSS
    Att det håller med 4st 120l är inga problem det enda är att det blir svajigt

    Kommentar

    • Richardi
      Användare
      • april 2007
      • 84

      #17
      Ser att ni pratar om att bygga bänkar med träreglar, är inne på samma sak. Tänkte bara om någon vet hur försäkringsbolaget ställer sig till detta OM något skulle hända... Lite surt om försäkringen inte gäller längre då....

      Kommentar

      • mölnlycke ciklidodling
        Banned
        • april 2007
        • 132

        #18
        Ursprungligen postat av tezz
        Vist kan man bygga efter eget mått det är bara att beställa knutar o rör från tex PWSS
        Att det håller med 4st 120l är inga problem det enda är att det blir svajigt
        ja jag brukar hålla mig från att ge reklam, men jag har byggt en ställning i aluminium med tre aluminiumkar som är 60 djupa och 150 långa tre st på höjden det blir väl en ca 1000kg på dom fötterna.
        det var christer på akvarielagret som levererade dom, han har dom starkaste knutar jag har sett. det var förresten medlemserbjudandet, förra året, så det lönar sig att vara medlem i ncs. jag kan lägga ut lite bilder på dom ställningarna om ni är intresserade. mvh malawijanne

        Kommentar

        • Mats
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 804

          #19
          Hej.
          Sätt ett kryss-stag bak så blir det stabilare eller en skiva med samma mått på mitten.
          mvh Mats
          http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

          Kommentar

          • tezz
            Användare
            • februari 2006
            • 1069

            #20
            Ursprungligen postat av Mats
            Hej.
            Sätt ett kryss-stag bak så blir det stabilare eller en skiva med samma mått på mitten.
            mvh Mats
            Det är förden är hög o smal den är svajig ,bättre att skruva den i väggen

            Kommentar

            • Sharkbait
              Användare
              • februari 2006
              • 61

              #21
              Ursprungligen postat av mölnlycke ciklidodling
              ja jag brukar hålla mig från att ge reklam, men jag har byggt en ställning i aluminium med tre aluminiumkar som är 60 djupa och 150 långa tre st på höjden det blir väl en ca 1000kg på dom fötterna.
              det var christer på akvarielagret som levererade dom, han har dom starkaste knutar jag har sett. det var förresten medlemserbjudandet, förra året, så det lönar sig att vara medlem i ncs. jag kan lägga ut lite bilder på dom ställningarna om ni är intresserade. mvh malawijanne

              Lägg upp ett par bilder. . .


              Mvh

              Kommentar

              • mölnlycke ciklidodling
                Banned
                • april 2007
                • 132

                #22
                Ursprungligen postat av Sharkbait
                Lägg upp ett par bilder. . .


                Mvh
                här har ni lite bilder på min ställning som jag skrev om.mvh malawijanne

                Kommentar

                • palleh
                  Användare
                  • december 2006
                  • 704

                  #23
                  40 höga då eller?
                  http://picasaweb.google.com/palleph

                  Nya bilder laddas upp hela tiden


                  Mvh Patrik

                  Kampfisk!

                  Kommentar

                  • mölnlycke ciklidodling
                    Banned
                    • april 2007
                    • 132

                    #24
                    Ursprungligen postat av palleh
                    40 höga då eller?
                    35 höga, dom är på 315 liter

                    Kommentar

                    Arbetssätt...