Ondskefiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rhodebaert
    Användare
    • februari 2006
    • 557

    Ondskefiskar

    En av mina fryeri hade rödzebran halvvägs inne i munnen innan den hann åla sig fri. Det var en dramatisk morgon! Underligt att jag i skolan har en Fryeri som är dubbelt så stor som jag aldrig sett hugga efter yngel. Är de "sönderodlade" eller något?
    Det går alltid en senare buss.
  • fs7210
    Användare
    • juni 2004
    • 183

    #2
    Ja, nåt skumt är det med den fisken. Jag hade förhoppningen om att de skulle hålla beståndet nere. Många på forumet rekomenderar den som yngelätare men hos mig har jag aldrig sett den ta ett yngel, fast att det vimlar av småfisk...
    Hinder är det du ser när du tar bort ögonen från målet.

    Kommentar

    • Thomas R.

      #3
      A. christyi brukar vara ganska effektiva "yngelstädare"... Här är det en fryeri som inte var på sin vakt!

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • april 2002
        • 4594

        #4
        Jag tror det har mest med hur man matar att göra. Självklart väljer en rovfisk en död bit smaskig mat framför en fisk som den får bränna en massa energi för att fånga. Testa att hålla upp med matningen ett tag och se hur de ändrar sig.

        Mina christyi får det där extatiska ryckande jaktbeteendet först när man låtit dem svälta ett bra tag, och då är ingen fisk under 10cm utom fara
        Tony Englund

        Kommentar

        • Rhodebaert
          Användare
          • februari 2006
          • 557

          #5
          det var visst slut på flingor i mataren och de gillar inte ens dem från början. Jag köpte auratusyngel idag och de högg de friskt efter

          Tur att auratusen var kvick och någorlunda stor. alla är vid livet.
          Det går alltid en senare buss.

          Kommentar

          • specmats
            Användare
            • december 2004
            • 3060

            #6
            Ursprungligen postat av Rhodebaert
            det var visst slut på flingor i mataren och de gillar inte ens dem från början. Jag köpte auratusyngel idag och de högg de friskt efter

            Tur att auratusen var kvick och någorlunda stor. alla är vid livet.
            du ska se att med tiden kommer läget vara annorlunda och dina Auratusar kommer att dominera de andra, det är enligt min uppfattning den aggressivaste mbunan iaf gällande de vanliga arterna
            Tropheus Duboisi halembe, so
            Melanochromis Auratus, vf
            Synodontis Petricola, odlade

            Akvarie-setup (Salt)

            Kommentar

            Arbetssätt...