585 liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johho
    Användare
    • mars 2007
    • 1825

    585 liter

    Har jagat inredning hela helgen. Det är inte lätt att få tag på det man vill under en påskhelg. Men jag lyckades. Jag trodde aldrig att Nols Ciklid skulle vara öppet på långfredag, men jo då. Fick köpt slimline och sedan också en modul jag limmat på botten.

    Imorgon ska jag fylla på med vatten och slänga i gruset. Undrar om det finns nån akvarieaffär öppen på söndag eller måndag. Det tror jag knappast. Hade velat få i lite javaormbunkar och nån anubias. Ingen i gbg som har till övers?

    Jag är så lycklig så, så länge inte det läcker imorgon när jag fyller det
  • palleh
    Användare
    • december 2006
    • 704

    #2
    Grattis alltid lika kul å inreda ett nytt kar
    http://picasaweb.google.com/palleph

    Nya bilder laddas upp hela tiden


    Mvh Patrik

    Kampfisk!

    Kommentar

    • Tony
      Användare
      • april 2002
      • 4594

      #3
      Kent i Nol brukar inte vara petig med helgdagar, så han kan säkert ha öppet. Ring och fråga bara!
      Tony Englund

      Kommentar

      • johho
        Användare
        • mars 2007
        • 1825

        #4
        Nu är det vatten i. Det knakar lite ibland. Men det är säkert naturligt Man är alltid lite orolig dock.

        Kommentar

        • Perikles
          Användare
          • december 2005
          • 658

          #5
          Ursprungligen postat av johho
          Nu är det vatten i. Det knakar lite ibland. Men det är säkert naturligt Man är alltid lite orolig dock.
          Ett akvarium ska inte knaka, bubbla e ok, men knaka . Hur länge väntade du på att siliconet skulle härda? Minst ett dygn innan man fyller på vatten är kutym.
          Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
          -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
          Cicero (106-43 f.kr)

          Kommentar

          • johho
            Användare
            • mars 2007
            • 1825

            #6
            Det är inte silikon för akvariet. Var silikon för bakgrund och BTN modul. Så väntade allt 24 timmar.
            Akvariet ska vara helt, har bara stått tomt i en vecka utan vatten. Inte hittat någon droppe på golvet än iaf

            Kommentar

            • LN
              Användare
              • december 2004
              • 4744

              #7
              Knakar det så är det inge bra. Fram med ett bra vattenpass på subertern och kolla så att karet står helt i lod. kolla dessutom så att inte en "hörna" är högre/lägre än de andra. Lite svårt att förklara men det får inte vara rombiskt. Näää den meningen är inte bra heller men om ja säger så här då, kolla så att du inte har en sättning i en hörna.
              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

              Kommentar

              • johho
                Användare
                • mars 2007
                • 1825

                #8
                Det skiljer nån mm på vatten ytan mellan vänster och höger, kanske bäst att tömma igen försöka finjustera lite till.

                Kommentar

                • Markus_A
                  Användare
                  • december 2005
                  • 418

                  #9
                  I mitt 720 skiljer det drygt 1 cm från ena kortsidan till andra, det har hållt i snart 2 år. Beror på att golvet lutar och det står på lecablock så det är svårt att justera skillnader (jag gav upp efter några timmar). Men det viktigastge är, som tidigare sagts, att inte ett hörn är lägre än de andra, så det blir sättningar.

                  Lycka till!

                  Kommentar

                  • krejsii
                    Användare
                    • oktober 2006
                    • 18

                    #10
                    va har du för mått på burken?

                    cellplast är underskattat. när ja byggde min bänk så blev den annat än rak nånstans. men stabil till tusen. för att råda bot på de. så tog jag cellplast under bänk(mellan golv och bänk) och mellan akvarie o bänk. och rakare än så skulle ja aldrig kunna få. även med en bänk med justerbara fötter.
                    Senast redigerad av krejsii; 08 april 2007, 16:53.

                    Kommentar

                    • johho
                      Användare
                      • mars 2007
                      • 1825

                      #11
                      Nu är det iaf vatten i det igen och det knakar inte alls längre. Det verkar ju bra.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...