Akvarierelaterad husfråga!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marcus1979
    Användare
    • januari 2003
    • 404

    Akvarierelaterad husfråga!

    Hallo!
    Beställde i måndags villa Västervik från smålandsvillan. De många och stora fönstren fällde avgörandet. Dom fällde även mina planer på att ta med mitt akvarium som är två meter långt. Jag undrar nu vad det är för mått under trappen från väggslutet där gången börjat och in under trappen till den punkt där det inte längre är 120cm högt? Detta mått skall nämligen bli måttet på mitt nästa akvarium...

    Gränsfall att denna fråga hör hemma på ett akvarieforum men här brukar finnas svar på det mesta och det gäller ju mina malawis vara eller icka vara!

    Hoppas någon med detta hus förstår vad jag menar och kan hjälpa mig!

    Mvh/Marcus
    960L Malawi
  • tropfrog
    Användare
    • juli 2003
    • 1827

    #2
    Jag är förundrad att du köpt ett hus utan att ha ritningar på det. Borde man inte kunna få fram ritningar från tillverkaren?

    För egen del var det akvarierummet i källaren och den sköna gläntan med plats för damm som fällde avgörandet. Stora fönster.....Låter som algodling

    Lycka till med kåken.
    MVH
    Magnus

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #3
      Folk brukar kora in sina akvarier genom fonstret med kran sa trappan ar inte sa viktig om man inte tanker flytta.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • Hank
        Användare
        • april 2002
        • 1321

        #4
        Ursprungligen postat av tropfrog
        Jag är förundrad att du köpt ett hus utan att ha ritningar på det. Borde man inte kunna få fram ritningar från tillverkaren?

        För egen del var det akvarierummet i källaren och den sköna gläntan med plats för damm som fällde avgörandet. Stora fönster.....Låter som algodling

        Lycka till med kåken.
        MVH
        Magnus
        O fan, köpt kåk?
        Isf, grattis
        /#378 Hank
        Zoonen:
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

        NCS medlemsbilder:
        http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

        Kommentar

        • Marcus1979
          Användare
          • januari 2003
          • 404

          #5
          Tanken är inte att få upp karet på övervåningen utan att ha det placerat under trappen.
          Så därför är måttet där intressant.
          Men nu kom det nya direktiv från sambon så den ska nog kanske inte stå där ändå...........
          960L Malawi

          Kommentar

          • *Ulrica*
            Användare
            • januari 2007
            • 290

            #6
            Ursprungligen postat av Marcus1979
            Men nu kom det nya direktiv från sambon så den ska nog kanske inte stå där ändå...........
            Du får la sätta ned fenan... jag menar foten och visa var karet ska stå....
            hota med att placera det på ett för henne värre ställe och låt henne välja...

            Kommentar

            • Marcus1979
              Användare
              • januari 2003
              • 404

              #7
              Har själv varit inne på att sälja allt å lägga ner all tid på gräsmattor och grusuppfarter men hon tyckte vi skulle behålla det så jag ska nog inte klaga... Nu har jag chansen att smyga in några Back to nature moduler i projektet oxå.
              960L Malawi

              Kommentar

              Arbetssätt...