intresset är lågt!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • april 2002
    • 2277

    intresset är lågt!

    Har hamnat i en lite jobbig sits intresset för akvariet har sjunkit,nästan alltid samma sak varje år fråmåt vår kanten ,man vill vara mer ute och tillbringar nästan ingen tid alls framför karet ,jo jag bytar vatten ,filter rengörning mm utseendet på karet är det samma men det är åxo allt,är det bara jag som känner så hehe..
    Micke Jarhl Med akvarium!
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Säkert finns det fler som lider av vårsjukan och hobbyn får lida lite. Jag är sådan...det går i vågor...men jag har alltid ett intresse för hobbyn. Sitter nästan alltid här på forumet och läser vad folk skriver även om jag inte alltid har jättelust med hobbyn aktivt.

    Akvaristik och i synnerhet ciklider är en sådan underbar hobby att jag knappast känner mig orolig för att en svacka är speciellt långvarig.

    Kommentar

    • Micke Jarhl
      Användare
      • april 2002
      • 2277

      #3
      ok !Skönt där var någon mer än jag så känner så ibland hehe..Men att lägga av helt är uteslutet det håller jag verkligen med dig om ..skulle bara ångra mig bittrt så mycket vet jag numera,Man har ju gjort några huvudlösa fiskförsäljningar genom åren
      Micke Jarhl Med akvarium!

      Kommentar

      • Jarnis
        Användare
        • november 2005
        • 415

        #4
        Känner igen det! Handlar väl kanske lite om sjukdomsinsikt Att inte fylla kåken med akvarium när intresset "peakar"... bara för att upptäcka att det inte är skitkul att byta vatten/göra rent när intresset är nere i en dalgång. Men det är svårt, efter t ex en lysande Ciklidstämma så blir man sugen på både diskus och featherfins.

        ... om jag skulle sätta igång en 250L balja med...
        Micke

        Kommentar

        • Alexander Ylipää
          Användare
          • oktober 2003
          • 3615

          #5
          För mig är det helt tvärtom. På sommrarna när man inte har någon skola får jag mer tid till akvarierna. Och nu får man absolut inte minska på intensiteten när man har yngel och 7 kar med diskus =) Heeh
          Mvh Alex

          Kommentar

          • PatrikMalmo
            Användare
            • maj 2005
            • 4642

            #6
            För mig var det en svacka vid vårkanten tidigare, men sedan jag skaffat lokal har det blivit annorlunda. Ser otroligt mycket fram mot ledig tid att pyssla med fisk, kar och annat. Vetifanken hur det kommer sig, men det handlar nog lite om yngel (de dör ju om man inte sköter dem) samt mer disciplin (vill ju försöka få verklig snurr på det). Akvarierna hemma har dock sett attans risiga ut mycket länge, men de är tömda på fisk och de flesta växterna. Intressant nog har ett halvt avdunstat 600-liters nästan helt växt igen med några Vallisneria som blev kvar. Kass belysning, men en del solljus på förmiddagen.

            Hilsen,

            P
            Ingen fisk har läst böckerna.

            Kommentar

            • Micke Jarhl
              Användare
              • april 2002
              • 2277

              #7
              ska ta mig i kragen nu till helgen byta vatten och ta fram kameran se om man kan ta några bilder, lägga upp i CA bilds tråden var ett tag sen nu
              Micke Jarhl Med akvarium!

              Kommentar

              • jarinen
                Användare
                • april 2003
                • 1888

                #8
                Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                ska ta mig i kragen nu till helgen byta vatten och ta fram kameran se om man kan ta några bilder, lägga upp i CA bilds tråden var ett tag sen nu
                Ser fram emot det !

                Mvh Jari

                Kommentar

                • wracker
                  Användare
                  • juni 2006
                  • 295

                  #9
                  jag känner mer ibland att jag nästan önskar att jag fick en sjukdom så några få överlever.. så får man liksom en speciell känsla till dem som överlever då.. har inte mage att sälja dem å kan aldrig bestämma mig för vissa fiskar som går ihop.. man vill ju ha allt.. och det gör nästan att ajg tröttnar..
                  nu på våren när värmen börjar komma känner jag iallafall lite större sug att sätta mig utanför i solen å knäcka en öl än att gå in å pyssla med fiskarna..

                  Kommentar

                  • Micke Jarhl
                    Användare
                    • april 2002
                    • 2277

                    #10
                    Ursprungligen postat av wracker
                    jag känner mer ibland att jag nästan önskar att jag fick en sjukdom så några få överlever.. så får man liksom en speciell känsla till dem som överlever då.. har inte mage att sälja dem å kan aldrig bestämma mig för vissa fiskar som går ihop.. man vill ju ha allt.. och det gör nästan att ajg tröttnar..
                    nu på våren när värmen börjar komma känner jag iallafall lite större sug att sätta mig utanför i solen å knäcka en öl än att gå in å pyssla med fiskarna..

                    hehe!! Känner igen mig att man vill ha många arter men så är det där med platsen alltid trångbott här hemma i karen har bestämt mig nu avveckla en art till i det stora...sen håller jag med dig om att en öl i solen sitter som en fläskläpp
                    Micke Jarhl Med akvarium!

                    Kommentar

                    • wracker
                      Användare
                      • juni 2006
                      • 295

                      #11
                      själv har jag nu nästan slängt i allt fullvuxet i min 500l balja.. lite trångt nu men hoppas de svagare blir bortsollade, så man får de starka kvar.. saligblandning av malawi: mbuna, rovis haplis å aulonocara

                      Kommentar

                      Arbetssätt...