Är National Aquarium i Baltimore värt ett besök?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Per B
    Användare
    • september 2005
    • 1250

    Är National Aquarium i Baltimore värt ett besök?

    Är det några som varit där och kan tipsa om det är bra eller bara spektakulärt? Jag har fått intrycket att det är väldigt amerikanskt och maffigt men kan ha fått det om bakfoten. Jag är bara i Washington en dryg vecka och det är trist att slösa tid på en eventuell "turistfälla".
    mvh Per

    Tanganyika och Västafrika i burkarna
  • Perikles
    Användare
    • december 2005
    • 658

    #2
    Kan inte du vara vår utrikeskorre å göra ett besök med kamera å ev. skriva en artikel i CB?

    "där rök den vänskapen"
    Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
    -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
    Cicero (106-43 f.kr)

    Kommentar

    • Per B
      Användare
      • september 2005
      • 1250

      #3
      Ignorance is a bless!
      mvh Per

      Tanganyika och Västafrika i burkarna

      Kommentar

      • weeelin
        Användare
        • maj 2004
        • 105

        #4
        Varför inte ta ett flyg ner till atlanta och gå på ett av världens största akvarium? Kan verkligen rekommendera detta. Kan gå där en hel dag och bara kolla på alla spännande fiskar...

        Kommentar

        • Gabbi
          Användare
          • april 2002
          • 897

          #5
          Min pappa tyckte att Baltimores akvarium var OK, men jag tror å andra sidan att han är typen som lätt faller för turistfällor. Bara det finns haj och en tunnel typ...
          www.akvarielagret.se/akvarieboken

          Kommentar

          • Per B
            Användare
            • september 2005
            • 1250

            #6
            Weelin, nja här ska inte flygas och faras. Besök på akvarium är inte prioritet ett på USA-resan, tro det eller ej.

            Gabbi, ungefär det jag är orolig för. Det känns som ett haj- och tunnelställe. Men räcker tiden till kan det kanske vara värt en chansning.
            mvh Per

            Tanganyika och Västafrika i burkarna

            Kommentar

            • PatrikMalmo
              Användare
              • maj 2005
              • 4642

              #7
              Nu är det typ 15 år sedan jag var där, men jag minns att jag tyckte det var rätt fräckt. Mest impad över saltvattenskaret man kunde gå ner i. Resterande kar har jag inte många hågkomster av. Personligen tycker jag alltid det är trevligt att ta en tur på sådana ställen, men det är få offentliga akvarium som jag blivit impad av. Är det inte prio ett och kräver en omväg så hade jag nog inte gjort det, gillar inte att stressa igenom sådant.

              Hilsen,

              P
              Ingen fisk har läst böckerna.

              Kommentar

              • Per B
                Användare
                • september 2005
                • 1250

                #8
                Nu har fru B bestämt att vi ska dit. Det blir säkert trevligt men när jag kollade närmare så har jag förstått att det inte är akvariefiskar det i första hand handlar om utan om hajar och bläckfiskar och liknande publikdragare.

                Men det blir säkert trevlig när jag nu inte har felaktiga förväntningar. Rapport i någon form kommer även om det inte känns som en artikel för Ciklidbladet.
                mvh Per

                Tanganyika och Västafrika i burkarna

                Kommentar

                • Joakim Draktoft
                  NCS Medlem
                  • april 2002
                  • 7334

                  #9
                  En rapport i Ciklidbladet behöver inte innebära mängder av information.

                  Jag gjorde för några år sedan en om Shedd Aquarium i Chicago, och jag tror nog att det finns en del som skulle uppskatta den info du kan ge om stället och dina upplevelser.
                  Joakim Draktoft
                  f.d Webmaster Ciklid.se
                  ____________________________________________

                  Kommentar

                  • Per B
                    Användare
                    • september 2005
                    • 1250

                    #10
                    Okej, jag får se vad det blir för bilder och om jag hittar en trevlig skrivarvinkel då.
                    mvh Per

                    Tanganyika och Västafrika i burkarna

                    Kommentar

                    Arbetssätt...