Vad ska jag ha??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lakka-Ciklid
    Användare
    • mars 2007
    • 75

    Vad ska jag ha??

    Hej, senare i veckan ska jag fylla mitt nya akvarium med fiskar, men jag vet inte riktigt vad än... Jag hade tänkt något av det här:

    ca. 10 Microrasbora sp. Galaxy,
    ca. 4-6 regnbågar
    Några Pelviachromis par, antagligen vanlig palettciklid,
    Några ancistrus och
    1+ 2 Hemichromis ifalili
    Kanske några Apistogrammor?

    Fick dock veta att hemichromisen inte skulle vara så trevlig mot microrasbororna, eller
    någon annan liten stimfisk. Nu undrar jag om någon har tips på någon annan ciklid att byta Hemichromisen mot... Eller om jag ska strunta i microrasbororna och köra på?
    Ge mig gärna lite tips...
  • Lakka-Ciklid
    Användare
    • mars 2007
    • 75

    #2
    Ehm... jag menade naturligtvis inte att jag skulle strunta i att Hemichromisen var elak mot microrasboran, utan att jag inte skulle ha några microrasboror över huvudtaget, utan bara de andra fiskarna... Nu blev det snurrigt

    Kommentar

    • endymion

      #3
      Bättre att ha H. Lifalili 1+1, 2+2 kan också funka om du har ett större kar

      Kommentar

      • Lakka-Ciklid
        Användare
        • mars 2007
        • 75

        #4
        Det här karet räknas nog inte som "större kar" det är bara 153 liter, fast det är långt,
        170 x 30 x 30

        Kommentar

        • Lakka-Ciklid
          Användare
          • mars 2007
          • 75

          #5
          Ursprungligen postat av endymion
          Bättre att ha H. Lifalili 1+1, 2+2 kan också funka om du har ett större kar

          Jag läste på din zoon att du har 1 + 3, varför ska jag ha 1 + 1... jag tänkte på att honorna kanske blir stressade och så...
          Senast redigerad av Lakka-Ciklid; 27 mars 2007, 18:55.

          Kommentar

          • endymion

            #6
            Eftersom jag inte har någon könsmogen hane så funkar detta. Men det kommer bli strul när de börjar leka, så då kommer jag dela på dem. Med tanke på längden kan det nog funka med 2+2

            Kommentar

            • Lakka-Ciklid
              Användare
              • mars 2007
              • 75

              #7
              Hm... Det lutar åt att det blir så, men det hade varit trevligt med några småfiskar.
              tack för svaren!

              Kommentar

              • Lakka-Ciklid
                Användare
                • mars 2007
                • 75

                #8
                Hm... egentligen tänkte jag nöja mig med ett par men eftersom att de har svårt att välja partner så kanske det får bli två par.

                Kommentar

                Arbetssätt...