Sällskap till julle i 160L - inte snäcklekare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sloman
    Användare
    • januari 2005
    • 52

    Sällskap till julle i 160L - inte snäcklekare

    Hejsan!

    Har ställt frågan på andra forum då jag inte kommit in här men inte fått några svar.
    Ska starta upp mitt 160L med Tanganyikaciklider och har bestämt mig för julidochromis marlieri. Men jag vill någon annan i karet också. Inte snäcklekare för det kommer jag hålla i ett mindre kar.
    Förslag?

    Mvh Slö
  • Robin
    Användare
    • januari 2003
    • 4526

    #2
    Någon art av Neolamprologus-släktet? Tetracanthus är snygg. Det finns många "prinsessliknande" arter - heliathus, brichardi, pulcher.

    Du har även Callochromis-släktet som är lite intressant. Går säkert att ha i så litet kar om man inte har för många.

    Mitt tips är att gå in i butiken och köpa det du tycker är snyggt och intressant. Det mesta funkar med julidochromis tycker jag.
    Mvh
    Robin

    Kommentar

    • sloman
      Användare
      • januari 2005
      • 52

      #3
      Okej, tack så mycket.
      Saken är att det är ganska magert med Tanganyikaciklider där jag bor. Så jag får be dem beställa hem åt mig. Men nu vet jag vad jag kan spåna vidare på.

      Mvh Slö

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • januari 2003
        • 4526

        #4
        Ligger inte Karlskrona ganska nära Kalmar? Runt omkring kalmar finns det massor med duktiga NCS-medlemmar som sitter på ball tanganyika. Lägg ut en annons på köp & sälj.
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • sloman
          Användare
          • januari 2005
          • 52

          #5
          Jo det är inte så långt till kalmar. Okej, det tåls ju att tänka på det med. Tack för tippset.

          Kommentar

          Arbetssätt...