Nytt akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • metcrue
    Användare
    • december 2002
    • 36

    Nytt akvarium

    Jag skulle vilja ha lite tips.
    Jag har tänkt att skaffa ett nytt akvarium i storleksårdningen 720 liter. Jag tänker bygga en bakrund av frigolit, skaffa mig ett ytterfilter och använda råda sand.
    Nu skulle jag vilja ha reda på lite av era erfarenheter om fiskar, och blir glad om ni kan ge mig lite tips om olika biotoper som ni själva haft. Även lite tips om växter, då jag är helt novis på detta, även om det växer som attans i mitt lilla 220 liters akvarium som för tillfället saknar ljus.
    Jag har malawi i mitt 375 liters och gurami i mitt 220 liters. Ni kan kolla i pressentationen på akvarieguiden vilka fiskar.
    Tackar för svar på förhand.



  • Fredrik H.
    Användare
    • april 2002
    • 1884

    #2
    Det är helt klart dags för dig att sätta tänderna i Tropheus. Jag tror att en del drar sig för det eftersom att det för många blivit en dyrköpt läxa men jag hör ju på dig att du har skaffat ett stort kar och att du tänker gå grundligt tillväga så det är dags för en utmaning.

    En av anledningarna till att jag skaffade Tropheus från början var just för att det snackades så mycket om svårigheter. Jag letade efter något riktigt spännande och fick massor igen. Det är bara att tänka, kanske inte bara en eller två, utan tre gånger innan man gör något och ta god tid på sig. Här finns lite iaktagelser som jag gjort bland mina, tyvärr bara på engelska:



    mvh,



    Fredrik H.
    Fredrik H.
    Gratis konto på: www.cichlidtube.com
    www.cichlidgallery.org
    www.tropheini.com

    Kommentar

    • metcrue
      Användare
      • december 2002
      • 36

      #3
      Jag ahr faktiskt varit inne på denna sida kollat in firrarna, även läste igenom texten trots engelskan
      Ja, varför inte de verkar väldigt intressanta och kan tänka mig att de har ett intressant beteende som man kanske kan säga att malawi saknar. Jag har funderat på centralamerikaner också, de är även de kanska ovanliga. Har väldigt lite erfarenhet av Tropheus när det gäller inskaffad information. Men det kanske är god tid att börja muddra internet på information. Tackar för svaret. Du får gärna skriva mer om dina akvarier om du vill.

      Kommentar

      Arbetssätt...