Rostratus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jimma
    Användare
    • februari 2007
    • 11

    Rostratus

    Vid vilken storlek brukar Fossorochromis rostratus färga ut vid.. ?
    Har en hane som har kommit på godväg, ska påpeka då att den är bara 13-14cm
    (min kamera ser inte det jag ser )
    Mvh Jimma


    www.fiskehugg.se
    www.pyton.nu
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    #2
    Oj, verkar bli snygg!
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • Tony
      Användare
      • april 2002
      • 4594

      #3
      Rostratus är riktiga humörfiskar när det gäller färg. Får de vara kung i burken kan de färga vid 12-13cm, men är de undertryckta kan de nå full storlek utan att färga ett smack.
      Tony Englund

      Kommentar

      • Jimma
        Användare
        • februari 2007
        • 11

        #4
        Ursprungligen postat av Tony
        Rostratus är riktiga humörfiskar när det gäller färg. Får de vara kung i burken kan de färga vid 12-13cm, men är de undertryckta kan de nå full storlek utan att färga ett smack.
        Verkar så ja.. han försöker regera iallfall men har ett par ungfiskar som plockar ner han så fort han blir för kaxig.. en lepturus och en compressiceps
        www.fiskehugg.se
        www.pyton.nu

        Kommentar

        • Tony
          Användare
          • april 2002
          • 4594

          #5
          Ursprungligen postat av Jimma
          Verkar så ja.. han försöker regera iallfall men har ett par ungfiskar som plockar ner han så fort han blir för kaxig.. en lepturus och en compressiceps
          Japp, det kan jag tro. Compressicepsen är snudd på för stygg för att gå tillsammans med rostratus. Hur det är med Buccochromis vet jag inte, men förmodligen ligger rostratusen under där också. Ge han lite tid och se vad som händer, men färgar han dåligt har han för tufft sällskap.
          Tony Englund

          Kommentar

          • Mattilohela
            Användare
            • januari 2006
            • 145

            #6
            Buccochromis kanske kan gå men den är lite tuffare änn compressiceps så man vet aldrig jag hade dom i compressiceps med rostratus det funka helt okej

            Kommentar

            Arbetssätt...