CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Micke Jarhl
    svarade
    Lundensis upptagen? Bor ju annars i krokarna,,Jag har en polare(Malawi kille )som börjar vackla Han kanske följer med hör av mig när jag vet ..

Lämna en kommentar:

• jinnarparen
    svarade
    Massvis av fina fiskar du visar beast.
    Man blir helt klart inspirerad av att skaffa nytt, helt plötsligt så verkar alla fiskarna man har därhemma vara så trista och grå.

Men mina godmanni skall i alla fall få en ärlig chans till lek nu, har flyttat fisk i morse. Fick dock inte tag på den ena nicshonan trots att jag höll på i trekvart med att försöka fånga in henne (för att inte tala om all adrenalin jag producerade). Ett nytt försök blir det ikväll när jag kommer hem från jobb.

Angående CAträffen den 2/2 så är vi fortfarande bara 3 st men fler är välkomna. Det ser ut som om vi börjar på ciklidhobby i södra sandby o sen drar vi till Genarp.

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    Ursprungligen postat av Beast
    Tackar Micke, tjaa just nu leker dom och då har dom inga problem att hålla stora Viejor borta i alla fall så tuffa kan dom vara, men annars så skulle jag säga att dom är som dom övriga i Herichthyssläktet..
    Ok!C. Grammodes glömmer jag aldrig Bankade honan efter leken!? Aldrig varit med om något liknande... Finns det någon här som har ett stabilt fungerande Grammodes par tro??

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av Lundensis
    Min blir aldrig pappa. Han föredrar hellre att äta rommen direkt den blivit lagd. Hände senast igår. Suck.
    Jaa denna art är nog en av dom arter jag har haft som har haft behovet av att "träna" mest på sin fortplantning, mina höll nog på i 2-3 år innan dom fattade vad det handlade om, första året så jagade hanen bort honan direkt efter leken och hon var ju inte villig att lämna äggen precis, så då blev hon ju riktigt illa tilltygad varje gång, sen kom som du säger en period av uppäten rom, men nu verkar dom fattat vad dom ska göra ÄNTLIGEN!
    Mvh Jocke

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av Lundensis
    Ser ut att vara närbesläktad med bartoni och labridens. Stämmer det?
    Jaa det stämmer bra det..

Lämna en kommentar:

• Lundensis
    svarade
    Bocourti pappa..
    Min blir aldrig pappa. Han föredrar hellre att äta rommen direkt den blivit lagd. Hände senast igår. Suck.

Lämna en kommentar:

• Lundensis
    svarade
    Pantostictus hona i lekdräkt..
    Ser ut att vara närbesläktad med bartoni och labridens. Stämmer det?

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av Micke Jarhl
    Mycket fin fisk du visar nu Beast! Najs... den här tycker jag påminner om Grammodes iaf i formen ,hur är den i Psyket?
    Tackar Micke, tjaa just nu leker dom och då har dom inga problem att hålla stora Viejor borta i alla fall så tuffa kan dom vara, men annars så skulle jag säga att dom är som dom övriga i Herichthyssläktet..

Lämna en kommentar:

• Micke Jarhl
    svarade
    Herichthys Pantostictus F1 hane i lekdräkt..
    Mycket fin fisk du visar nu Beast! Najs... den här tycker jag påminner om Grammodes iaf i formen ,hur är den i Psyket?

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Paret Breidohri visar upp sig för varandra..

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Och hans mätta barn

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Bocourti pappa..

Lämna en kommentar:

• firefox75
    svarade
    Suckar...JOCKE

Snygga firrar

Nu blev man ju sugen på att bygga flera kar o låna några av dig så man kan dra igång en odling

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av jarinen
    Postar en bild som Jocke glömde av på Thorichthys Maculipinnis, en riktig snygging!

Mvh Jari
    Tackar Jari, missade den..

Lämna en kommentar:

• JockeB
    svarade
    Ursprungligen postat av Niclas Larsson
    Läckra fiskar Jocke !! Panamensis och Argentea hanarna är ju riktiga läckerbitar. Usch detta är en riktig vill ha tråd nu är det nära att det sista 720 med Malawi åker ut och fler CA in... trodde aldrig jag skulle tänka så här
    Tackar Niclas, tjaa om allt går som det ska så simmar det ju snart Argentea hos dig... Vad det gäller ditt Malawikar så har du ju redan det givna svaret själv, ut med dom bara hehe

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...