CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • juni 2004
    • 1582

    Någon som har ett bra tips på att se könsskillnader på dessa?

    Kommentar

    • tjornpatrik
      Användare
      • augusti 2006
      • 830

      Ursprungligen postat av Bright_Blue
      Någon som har ett bra tips på att se könsskillnader på dessa?
      Din första bild är en hona

      Här har du 1. hona 2. hane

      Kommentar

      • tjornpatrik
        Användare
        • augusti 2006
        • 830

        Ser du honans tydligt markerade rand genom hela kroppen det är typiskt. Honan har intensivare färger och är betydligt vackrare än hanarna enligt mig ialf. Är Jinnarparens gamla hane. Honan vet jag inte var den kommer ifrån.
        Senast redigerad av tjornpatrik; 16 december 2007, 21:24.

        Kommentar

        • Bright_Blue
          NCS Medlem
          • juni 2004
          • 1582

          Ok, ja men då är jag med. Har 6 st. Hur många går det att få att färga? 2 färgar för tillfället.

          Kommentar

          • tjornpatrik
            Användare
            • augusti 2006
            • 830



            Här kan du läsa mer om könskillnaden. Normalt är de inga svårigheter att se könen när de är större.

            Kommentar

            • tjornpatrik
              Användare
              • augusti 2006
              • 830

              Ursprungligen postat av Bright_Blue
              Ok, ja men då är jag med. Har 6 st. Hur många går det att få att färga? 2 färgar för tillfället.
              Har du listat ut könsfördelningen än på dina 6. Haft 2 par lekpar som max i samma kar (540l) vilket i sig inte blev för lyckat.

              Kommentar

              • endymion

                Ursprungligen postat av Bright_Blue
                Någon som har ett bra tips på att se könsskillnader på dessa?

                Hannen har prickar i sina fenor honan har bara ett fåtal prickar i fenorna ... syns tydligt på bilderna

                Kommentar

                • Bright_Blue
                  NCS Medlem
                  • juni 2004
                  • 1582

                  Tja. fler bilder här men blir inte riktigt klok på dem. ni får avgöra igen. Den som kommer först här är den jag visade först för ett par dagar sedan.

                  Kommentar

                  • Ove Planstedt
                    NCS Medlem
                    • maj 2006
                    • 1816

                    Ursprungligen postat av Bright_Blue
                    Tja. fler bilder här men blir inte riktigt klok på dem. ni får avgöra igen. Den som kommer först här är den jag visade först för ett par dagar sedan.
                    Tjena

                    Den övre firren på bild 1 är en hane, den har fläckar på rygg och analfena samt röda inslag på rygg och stjärtfena. Den har ett helt längsgående band vilket brukar tyda på att det är en hona, dock om du har fler än 1 hane i samma kar så kan även de icke dominanta hanarna ha helt streck.

                    Bild 2, lite svårt att se eftersom bakre delen av ryggfenan är dold, men ryggfenan på den firren ser ut att vara turkos vilket då skulle tyda på att det är en hona.

                    Bild 3 svårt att se, lite suddig bild, men det skulle kunna vara en hane som ej färgat ut, ser ut som den har fläckar på stjärtfenan.

                    Kommentar

                    • tjornpatrik
                      Användare
                      • augusti 2006
                      • 830

                      Ursprungligen postat av Ove Planstedt
                      Tjena

                      Den övre firren på bild 1 är en hane, den har fläckar på rygg och analfena samt röda inslag på rygg och stjärtfena. Den har ett helt längsgående band vilket brukar tyda på att det är en hona, dock om du har fler än 1 hane i samma kar så kan även de icke dominanta hanarna ha helt streck.
                      Den var intressant, de visste jag inte innan! Hade nog gissat på en hona på den översta trots prickarna på fenan då jag såg de tydliga bandet.

                      2.an vill jag som du ha till hona samt 3.an ev hane.


                      Bright_Blue vad har du för sand, den var snygg

                      Kommentar

                      • Bright_Blue
                        NCS Medlem
                        • juni 2004
                        • 1582

                        Tackar får nog hålla med dig där Ove. Det är rådasand 0.4-0.8mm som jag blandat med Chincillasand tror jag den heter. Är nöjd oxå då det ser trevligare ut med flera fraktioner. Kan tilläga att fisken som är överst på båda bilderna är dominant och den turkosa på bild 2 färgade ut för ca 2 veckor sedan då jag flyttade hem dem till mitt 540L.

                        Kommentar

                        • Aquamojo
                          Användare
                          • april 2007
                          • 39

                          Here's two nice shots of the F0 Red Tiger Motaguense from Rio Blanco.

                          Male and female:



                          And the female. This makes a nice companion shot to the picture of the male that I posted a couple days ago.



                          This from the other day:



                          And one close up of the F0 Managuense from Honduras. This guy is a real "glass banger".

                          Kommentar

                          • Lundensis
                            Användare
                            • mars 2004
                            • 2262

                            Ursprungligen postat av Aquamojo
                            Here's two nice shots of the F0 Red Tiger Motaguense from Rio Blanco.

                            Male and female:



                            And the female. This makes a nice companion shot to the picture of the male that I posted a couple days ago.



                            This from the other day:



                            And one close up of the F0 Managuense from Honduras. This guy is a real "glass banger".

                            Very nice pictures and fishes. What´s their sizes in cm:s?

                            Kommentar

                            • Aquamojo
                              Användare
                              • april 2007
                              • 39

                              Thank you. The male Motaguense is 26 cm. The male Managuense is 18 cm.

                              Kommentar

                              • Micke Jarhl
                                Användare
                                • april 2002
                                • 2277

                                Ursprungligen postat av Aquamojo
                                Here's two nice shots of the F0 Red Tiger Motaguense from Rio Blanco.

                                Male and female:



                                And the female. This makes a nice companion shot to the picture of the male that I posted a couple days ago.



                                This from the other day:



                                And one close up of the F0 Managuense from Honduras. This guy is a real "glass banger".

                                Nice pictures like always Aquamojo and i wish you a happy christmas and happy new year ,and of course more pictures in the future!!
                                Micke Jarhl Med akvarium!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...