CA-bilder del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    Ursprungligen postat av wracker
    snygga Vieja Argentea Beast! sätt magnus några ggr å det är verkligen en CA jag tycker om.
    blir det ca nån gång blir det argentea, och förhoppninsvis kanske det finns nån med yngel då..
    vilken storlek på akvariet skulle ni rekomendera till ett par argentea och nått par till i samma size?
    Tackar!
    Jaa frågan är om du kan ha något mera par ihop med ett Argenteapar....Dom tar stora revir vid lek så jag räknar minst med ett 720 till ett ensamt par så hoppas jag att det räcker, annars så blir det ett 2,5-3m kar till dom..
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      Ursprungligen postat av Beast
      Det låter bra det, då kanske det kan bli lite ordning en gång för all vartefter. Så slipper vi dom EVIGA diskutionerna om släktnamnen..
      Knappast, men det blir kanske mindre okvalificerade gissningar och tyckande den har gangen (Cryptoheros ar sma och leker i grottor = samma slakte). Sedan har dessa fiskar inte "bytt" namn sa ofta som folk tror. Att kalla allt stort och elakt for Nandopsis var aldrig godkant t ex. Namnen i aqualogerna och ciklidboken ar mer eller mindre uppdiktade (vilket de erkanner i aqualogerna). Det finns enligt mig lite olustigheter i traden som jag har svart att acceptera t ex att Archocentrus myrnae och septemfasciatus inte skulle vara narbeslaktade, men det kan ju bero pa att alla sk septemfasciatus som jag sett har varit myrnae.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • JockeB
        Användare
        • maj 2004
        • 2964

        Ursprungligen postat av Ola Svensson
        Knappast, men det blir kanske mindre okvalificerade gissningar och tyckande den har gangen (Cryptoheros ar sma och leker i grottor = samma slakte). Sedan har dessa fiskar inte "bytt" namn sa ofta som folk tror. Att kalla allt stort och elakt for Nandopsis var aldrig godkant t ex. Namnen i aqualogerna och ciklidboken ar mer eller mindre uppdiktade (vilket de erkanner i aqualogerna). Det finns enligt mig lite olustigheter i traden som jag har svart att acceptera t ex att Archocentrus myrnae och septemfasciatus inte skulle vara narbeslaktade, men det kan ju bero pa att alla sk septemfasciatus som jag sett har varit myrnae.
        Hmm, i vilken tråd har du läst att Myrnae och Septemfasciatus inte skulle vara närbesläktade? Inte denna väl??
        Mvh Jocke
        Centralamerikanska Ciklider!

        Kommentar

        • jarinen
          Användare
          • april 2003
          • 1888

          Ursprungligen postat av Beast
          Hmm, i vilken tråd har du läst att Myrnae och Septemfasciatus inte skulle vara närbesläktade? Inte denna väl??
          Jag tror han menar "träden" i de nya vetenskapliga rönen som han länkar till i ett tidigare inlägg. Ola har tydligen ENG keyboard och kräver således noggrann granskning av Å, Ä, Ö i det han skriver .


          Mvh Jari

          Kommentar

          • JockeB
            Användare
            • maj 2004
            • 2964

            Ursprungligen postat av jarinen
            Jag tror han menar "träden" i de nya vetenskapliga rönen som han länkar till i ett tidigare inlägg. Ola har tydligen ENG keyboard och kräver således noggrann granskning av Å, Ä, Ö i det han skriver .


            Mvh Jari
            Aha hehe ok då är jag med..
            Mvh Jocke
            Centralamerikanska Ciklider!

            Kommentar

            • Ove Planstedt
              NCS Medlem
              • maj 2006
              • 1816

              Hrp

              Lägger in några bilder på mina Cryptoheros sp. "Honduran red point" som börjar visa sitt rätta jag.

              Kommentar

              • Styrsö
                Användare
                • november 2004
                • 343

                snygga red points Ove!

                Kommentar

                • Ove Planstedt
                  NCS Medlem
                  • maj 2006
                  • 1816

                  Ursprungligen postat av Styrsö
                  snygga red points Ove!
                  Tackar, jo de börjar bli riktigt fina.

                  Bifogar den första godkända bilden på en av mina Tomocichla tuba. Mycket svårfotograferad art, skygg och blixtsnabb

                  Kommentar

                  • Micke Jarhl
                    Användare
                    • april 2002
                    • 2277

                    Ursprungligen postat av Ove Planstedt
                    Lägger in några bilder på mina Cryptoheros sp. "Honduran red point" som börjar visa sitt rätta jag.

                    håller med jäkligt fina!!
                    Micke Jarhl Med akvarium!

                    Kommentar

                    • Micke Jarhl
                      Användare
                      • april 2002
                      • 2277

                      tog några bilder bild1 Parachromis loisellie par..2 pearsei paret gnabbas med synspila hanen (varje dag ) bild3 hövdingen H,pearsei hanen.4V.Synspila hanen5 Vsynspila parets eviga putsande och fejk lekar riktigt konstigt är det hållit på 2 månader nu utan resultat märkligt hehe..
                      Micke Jarhl Med akvarium!

                      Kommentar

                      • jimmy
                        Användare
                        • december 2002
                        • 44

                        tjena ove

                        hur stora har redpointen blivit...dom ser ju ut o dragit iväg lite

                        mvh jimmy

                        Kommentar

                        • Ove Planstedt
                          NCS Medlem
                          • maj 2006
                          • 1816

                          Ursprungligen postat av jimmy
                          tjena ove

                          hur stora har redpointen blivit...dom ser ju ut o dragit iväg lite

                          mvh jimmy
                          Jo dom har växt lite, men så värst stora är dom inte än skulle gissa på 5-5,5 cm.

                          Kommentar

                          • jimmy
                            Användare
                            • december 2002
                            • 44

                            hehe men då har dom dragit rätt rejält som dom trängdes i 200L burken

                            Kommentar

                            • Matz Karlsén
                              Användare
                              • februari 2004
                              • 1127

                              Har gått och skaffat mig mina första CA. Det blev ett par A. Multispinosa. Har bara haft dem i fem dagar men dom har redan lekt. Skickar en bild på honan som fläktar över rommen.
                              To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                              Kommentar

                              • Wilhelm
                                Användare
                                • april 2002
                                • 9122

                                Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                                tog några bilder bild1 Parachromis loisellie par..2 pearsei paret gnabbas med synspila hanen (varje dag ) bild3 hövdingen H,pearsei hanen.4V.Synspila hanen5 Vsynspila parets eviga putsande och fejk lekar riktigt konstigt är det hållit på 2 månader nu utan resultat märkligt hehe..
                                Riktigt fina bilder på fina fiskar. Blir ordentligt sugen på dessa. Hur stora är dom nu?
                                mvh Wilhelm

                                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                                www.linkopings-akvarieforening.net/
                                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...