Vilken art är detta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anders O
    Användare
    • mars 2007
    • 49

    #16
    Ursprungligen postat av Daniel Ju
    Iodotropheus sprengere? rostciklid. Har inte Labidochromis spetsigare munnar?
    Har denna fisk hemma köpt som rostciklid hos Stoby ungfiskar morka hannarna färgarut sent
    Anders ohlsson
    klippan

    Kommentar

    • stenis
      Användare
      • maj 2006
      • 8

      #17
      Ursprungligen postat av deelay

      Ps. hoppas du inte tar illa upp att jag tog mig friheten att leka med din bild=)
      Det är lugnt, du skrev ju vems bilden är =).

      Jag håller med majoriteten av talarna i tråden och har blivit helt övertygad om att det är M. hongi jag har i karet. Speciellt eftersom ynglen/ungfisken jag fått av dem påminner mer om hongi till färgsättningen, skall bli intressant och se om de blir lika röda när de färgat ut helt och hållet.

      Det är intressant det här med färgvariationer inom olika arter och man kan ju fråga sig om det är urvalsodling eller naturlig selektion som har störst betydelse. Efter att ha läst Viktor Sundbergs eminenta artikel i CB 1-07, kan man ju börja fundera.
      "En för alla! Alla för fisk!"

      Kommentar

      • dinajel
        Användare
        • november 2004
        • 569

        #18
        Ursprungligen postat av stenis
        Jag håller med majoriteten av talarna i tråden och har blivit helt övertygad om att det är M. hongi jag har i karet.
        Jag är mer övertygad om att det är L. hongi... Eller L. sp. "hongi", snarare...
        Daniel Andréasson

        Kommentar

        • tezz
          Användare
          • februari 2006
          • 1069

          #19
          Ursprungligen postat av deelay
          Stenis hongi med groluxrör =)

          Ps. hoppas du inte tar illa upp att jag tog mig friheten att leka med din bild=)
          Ser precis ut som malawi Jannes fiskar

          Kommentar

          • malawijanne
            Banned
            • november 2005
            • 3217

            #20
            Ursprungligen postat av tezz
            Ser precis ut som malawi Jannes fiskar
            ja eftersom jag tror att den är köpt runt göteborg så är det inte omöjligt att den kommer från min stam utav hongie, mata den med räkmix spetsat med astaxanthin så kommer den säkert att bli rödare. och den är garanterat urvalsodlad genom inavel, för det finns inga sådana röda hongie i malawisjön, med eller utan groluxrör.mvh janne

            Kommentar

            Arbetssätt...