400L Centralare:)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fellanp91
    Användare
    • mars 2007
    • 24

    400L Centralare:)

    Tjena Tjena Nu har ja skaffat mig ett 400L , hade tänkt mig ganska stora ciklider är ingen nybörjare inom akvarium men är ny inom centralamerikanska firrar men men, MVH / fellanp91
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    #2
    Ursprungligen postat av fellanp91
    Tjena Tjena Nu har ja skaffat mig ett 400L , hade tänkt mig ganska stora ciklider är ingen nybörjare inom akvarium men är ny inom centralamerikanska firrar men men, MVH / fellanp91
    Hej och välkommen till forumet
    Till ett 400L kar så tycker jag att du ska kolla in arter som inte blir mera än 15-18 cm. Tex Salvini, Jack Dempsey, sen har du ju alla "Cryptoheros" arter också. Du skriver att du vill ha stora arter!? Då får du nog bara rikta in dig på 1 par och kanske någon icke ciklid med i det karet, förutsatt att det är ett par som inte bråkar något nämnvärt..
    Mvh Jocke
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • fellanp91
      Användare
      • mars 2007
      • 24

      #3
      Tjena beast. Tack för dina tips men, ja var ganska otydlig ja menar typ vid 15-20cm, dom kanse är runt de snaret men har _aldrig_ gillat jackdempsy förlot men men, har ni några andra tips? skulle behövas MVH / fellanp91 c:

      Kommentar

      • JockeB
        Användare
        • maj 2004
        • 2964

        #4
        Ursprungligen postat av fellanp91
        Tjena beast. Tack för dina tips men, ja var ganska otydlig ja menar typ vid 15-20cm, dom kanse är runt de snaret men har _aldrig_ gillat jackdempsy förlot men men, har ni några andra tips? skulle behövas MVH / fellanp91 c:
        Ok, men då har du ju Thorichthys arterna då? Sen har du ju N.Panamense och N. Nematopus vilka i och för sig inte är så lätta att få tag på, Det är ALLTID det som är problemet...Men kolla lite i artregistret som finns här på ciklid.se och se om du hittar nått som faller i smaken..
        Mvh Jocke
        Centralamerikanska Ciklider!

        Kommentar

        • Viva La Rothin
          Användare
          • februari 2006
          • 28

          #5
          Jag har själv ett 375 liters centralare. Där i har jag bland annat 1 par Guldsöm, rekomenderar dig starkt att skaffa dig 1 par av dom. Hanen stor trivs och växer fort, är riktigt fin nu har redan fått en lyckad lek av dom, är snart dags igen.

          mvh anton

          Kommentar

          • JockeB
            Användare
            • maj 2004
            • 2964

            #6
            Ursprungligen postat av Viva La Rothin
            Jag har själv ett 375 liters centralare. Där i har jag bland annat 1 par Guldsöm, rekomenderar dig starkt att skaffa dig 1 par av dom. Hanen stor trivs och växer fort, är riktigt fin nu har redan fått en lyckad lek av dom, är snart dags igen.

            mvh anton
            Nu är ju Guldsöm ingen centralamerikansk ciklid utan från sydamerika Men jag håller med dig om att dom är mycket fina..
            Mvh Jocke
            Centralamerikanska Ciklider!

            Kommentar

            • fellanp91
              Användare
              • mars 2007
              • 24

              #7
              Ni får mer en gjärna säga några sydamerikanska firrar ochså , va kan man ga för sällskap till guldsöms då? MVH / Fellanp91

              Kommentar

              Arbetssätt...