Trött hona

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • unger
    Användare
    • februari 2005
    • 216

    Trött hona

    En av mina Higga Reef honor är närmast stillastående och håller sig undan i akvariet. Jag har letat efter kroppsliga avvikelser men inte hittat något. Möjligen är hon något rund runt främre delen av buken. Hon har heller ingen aptit. Jag har inte observerat någon lek. Och har inte sett något tecken på att hon ruvar. Vad kan det vara??
  • Bumling
    Användare
    • januari 2007
    • 218

    #2
    Det kan inte vara soten??

    Kommentar

    • Perikles
      Användare
      • december 2005
      • 658

      #3
      Ursprungligen postat av unger
      En av mina Higga Reef honor är närmast stillastående och håller sig undan i akvariet. Jag har letat efter kroppsliga avvikelser men inte hittat något. Möjligen är hon något rund runt främre delen av buken. Hon har heller ingen aptit. Jag har inte observerat någon lek. Och har inte sett något tecken på att hon ruvar. Vad kan det vara??
      Ge henne ett starkt bad ( 4ggr rek.dosen) av Flagyl + Aquamor, eller Esha2000 i en separat behållare. För mer info sök oxå på trådar i detta forum på bukvattensot.
      Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
      -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
      Cicero (106-43 f.kr)

      Kommentar

      • unger
        Användare
        • februari 2005
        • 216

        #4
        jag har nu badat henne i saltkur och medicinerat hela akvariet mot buksoten. Men om fisken inte har rest fjallen så brodet det væl vara møjligt att fixa henne??

        Kommentar

        • Perikles
          Användare
          • december 2005
          • 658

          #5
          Ursprungligen postat av unger
          jag har nu badat henne i saltkur och medicinerat hela akvariet mot buksoten. Men om fisken inte har rest fjallen så brodet det væl vara møjligt att fixa henne??
          Visst, ge henne ett starkt bad. Så länge hon inte ser ut som en taggig spärrballong så finns det hopp.
          Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
          -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
          Cicero (106-43 f.kr)

          Kommentar

          • unger
            Användare
            • februari 2005
            • 216

            #6
            Hon dog i natt...men inte uppspärrad. Och nu e en golden hona lika matt och orkeslös. Dock inga uppblåsta och fjälltaggiga fiskar....

            Kommentar

            • unger
              Användare
              • februari 2005
              • 216

              #7
              Problemen började egentligen när jag köpte en trio röd zebra 1+2 röd hona och OB hona som kom från varsitt kar. och en vit/röd hane som gick med den röda honan. Hanen är död och den röda honan är smal på gränsen till utmärglad....det verkar som att det kom något skit med den leveransen......

              Kommentar

              • Cissi
                Användare
                • juni 2006
                • 357

                #8
                Ursprungligen postat av unger
                Hon dog i natt...men inte uppspärrad. Och nu e en golden hona lika matt och orkeslös. Dock inga uppblåsta och fjälltaggiga fiskar....
                Vilken medicin har du i huvudkaret nu?
                Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

                Kommentar

                • unger
                  Användare
                  • februari 2005
                  • 216

                  #9
                  något starkt och gult som heter aquaform tror jag....butiken jag köpte fiskarna från heter malawicarsten i ålborg....

                  Kommentar

                  Arbetssätt...