Någon som kan lämna info om Altolamprologus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HenrikV
    Användare
    • februari 2007
    • 697

    #16
    Kul med flera som har upptäckt denna charmiga fisk. Jag har bara 2st "sumbu" för tillfället, men det blir fler. Och definitivt även större compressicepsar när jag väl har konverterat mitt 310L från Malawi till Tanganyika.
    Vad jag har förstått, så ska "sumbu shell" ha samma beteende som dom större varianterna. Den är en dvärgvariant av dom andra. (Rätta mig om jag har fel)

    Jag har köpt mina hos Kent i Nol (var annars? ), där jag även köpte Neothaumasnäckor från Tanganyikasjön till dom. Kent rekommenderade mig att även plocka några större havssnäckor, då Neothaumorna kunde vara lite för små.
    Hittils har dock båda sorterna accepterats, men havssnäckorna har varit lite populärare.

    Sen gillar jag när andra fiskar ska bråka med mina Sumbus, så vänder dom lite lagom kaxigt "andra sidan till". Dvs dom låter den andra fisken hugga dom i sidan, utan någon effekt.
    Har hört/läst att fjällen på denna fisk är stenhårda, så det är "bara att hugga på".

    Dom är väldigt snabba också vid behov, men anledningen till det tror jag är att om man lever på småfisk, så får dom väl se till att dom är snabbare än maten. (iaf mina malawiyngel är skitsnabba )

    Kommentar

    • HenrikV
      Användare
      • februari 2007
      • 697

      #17

      Kommentar

      Arbetssätt...