Vinnare i fototävlingen Februari 2007

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 7334

    Vinnare i fototävlingen Februari 2007

    Ett stort Grattis till Rickard Håkansson som vann februari månads fototävling. Fotot, Cichlasoma festae tar därmed årets andra finalplats.

    Topplaceringarna 1-3 blev såhär:

    1. Cichlasoma festae
    Fotograf: Rickard Håkansson
    Placering: 1
    Medelbetyg: 7,86

    2. Neolamprologus brichardi
    Fotograf: Daniel Andreasson
    Placering: 2
    Medelbetyg: 6,64

    3. Symphysodon discus
    Fotograf: Johan Lindgren
    Placering: 3
    Medelbetyg: 6,27

    För att få reda på medelbetyg för sitt eget deltagande foton så kan varje fotograf se detta via menyvalet Mina tävlingsbilder under Fototävlingen.

    Missa inte kommentarer som lagts på bilderna under tävlingen, som nu gjorts synliga. Fortsätt att fylla på kommentarer, då det ger feedback till fotograf.

    Hela månadstävlingen publiceras på Fototävling under rubriken "Resultat Februari" eller http://web2.ciklidbladet.se/foto_res...anad=2&ar=2007

    Mars tävlingen är nu startad, glöm inte att lägga din röst !! http://web2.ciklidbladet.se/foto_index.php
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se
    ____________________________________________
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #2
    Grattis jinnarparen.
    Bra skärpa och motiv men dock lite fel vitbalans vilket dödar dynamiken i bilden tycker jag... skärpning =) kanon(Canon) bild.
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • Micke Jarhl
      Användare
      • april 2002
      • 2277

      #3
      Stort Grattis Jinnarp fina firrar som vanligt !!
      Micke Jarhl Med akvarium!

      Kommentar

      • jinnarparen
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 2670

        #4
        Tackar tackar . det här var ju riktigt kul...och fredag också idag. Detta måste firas rejält när jag kommer hem.

        deelay: Om du menar att fiskarna ser lite platta ut, så är det ett problem som jag inte får till en bra lösning på. Har ju 2 blixtar ovanpå karet (därav de oftast mörka bakgrunderna). Har du tips på hur man löser detta så mottages det tacksamt.
        Annars så tycker jag att färgerna sitter där - fast jag kan ju klart ha en felkalibrerad skärm härhemma och då blir det ju helt fel.
        Alla tips på hur man kan bli bättre som fotograf mottages tacksamt.

        Bilden är för övrigt tagen med en KM Dynax5D ...när skall Sony presentera en rejäl uppföljare?...
        Senast redigerad av jinnarparen; 02 mars 2007, 10:50.
        Åter till CA

        Det är där jag hör hemma

        Kommentar

        • dinajel
          Användare
          • november 2004
          • 569

          #5
          Stort grattis till vinsten! Klart värdig vinnare.

          Skulle vilja gratulera mig själv till andraplatsen också! Andra gången jag är med i tävlingen och redan en andraplats!
          Daniel Andréasson

          Kommentar

          • stiffe
            Användare
            • april 2002
            • 953

            #6
            Grattis Rickard !!!!!
            mvh Stefan

            Kommentar

            • Bedson
              Användare
              • november 2006
              • 109

              #7
              Mitt 1:a handsval vann, grattis Jinnarparen!
              375 l Malawikar + tomt 125 l....

              Kommentar

              • jinnarparen
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 2670

                #8
                Tack så mycket.

                Tyvärr så dog hanen idag, lyckades för några veckor sedan klara den från en columnaris infektion (se denna tråd http://web2.ciklidbladet.se/forum/sh...ad.php?t=55422 ).

                Men för några dagar sedan så var det dags igen och då orkade den helt enkelt inte med längre. Det är möjligt att leken för drygt 2 veckor sedan försvagat den ytterligare, det är ju trots allt en extrastress att hålla ordning på små yngel också då man måste utöka reviret en del allteftersom de flyttar omkring.
                Åter till CA

                Det är där jag hör hemma

                Kommentar

                • deelay
                  Användare
                  • september 2002
                  • 5394

                  #9
                  Ursprungligen postat av jinnarparen
                  deelay: Om du menar att fiskarna ser lite platta ut, så är det ett problem som jag inte får till en bra lösning på. Har ju 2 blixtar ovanpå karet (därav de oftast mörka bakgrunderna). Har du tips på hur man löser detta så mottages det tacksamt.
                  Annars så tycker jag att färgerna sitter där - fast jag kan ju klart ha en felkalibrerad skärm
                  Jag har testat mycket med spottar i olika lägen, principen borde vara densamma med blixtar.
                  Prova att placera ut dom lite olika eftersom skuggorna som skapas kommer ge dynamik i bilden, kommer ljuset rakt uppifrån så blir det lätt en platt känsla. Färgerna sitter ganska bra men jag tyckte att det blev bättre om man tog bort en aning av det gula, sanden ser då fräshare ut vilket bidrar till att hela bilden får ett lyft i mina ögon.
                  Du hade en bild i CA tråden som jag tyckte va ännu bättre än den som vann, det kändes som att den hade en snyggare färgbalans när jag tittade på den.

                  Ps. trist med bortfallet =(
                  http://www.aquariumstockholm.se/

                  Kommentar

                  • Bedson
                    Användare
                    • november 2006
                    • 109

                    #10
                    Kändisskapet kanske tog kål på den....det händer ju att fotomodeller bantar sig till döds...(ursäkta, dåligt skämt....)

                    beklagar sorgen

                    Ursprungligen postat av jinnarparen
                    Tack så mycket.

                    Tyvärr så dog hanen idag, lyckades för några veckor sedan klara den från en columnaris infektion (se denna tråd http://web2.ciklidbladet.se/forum/sh...ad.php?t=55422 ).

                    Men för några dagar sedan så var det dags igen och då orkade den helt enkelt inte med längre. Det är möjligt att leken för drygt 2 veckor sedan försvagat den ytterligare, det är ju trots allt en extrastress att hålla ordning på små yngel också då man måste utöka reviret en del allteftersom de flyttar omkring.
                    375 l Malawikar + tomt 125 l....

                    Kommentar

                    • pny
                      Användare
                      • april 2002
                      • 210

                      #11
                      Fin bild på riktigt coola fiskar!
                      Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                      Hemsida - Akvarium - CO2 - Vivarium Design - Blogg - AkvarieWiki

                      Kommentar

                      • nicklas_wijkmark
                        Användare
                        • februari 2006
                        • 46

                        #12
                        Kanske lite sent, men i alla fall: Supersnygg vinnarbild! Grattis!
                        MVH
                        /Nicklas
                        www.wijkmark.com
                        http://mostphotos.com/index.php?referenceid=2592

                        Kommentar

                        • jinnarparen
                          NCS Medlem
                          • april 2002
                          • 2670

                          #13
                          Tackar, tackar!

                          Tyvärr så blir det inte fler bilder på det paret , får försöka med något annat motiv istället.
                          Åter till CA

                          Det är där jag hör hemma

                          Kommentar

                          Arbetssätt...