Någon som har något av dessa Seachem-substrat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • *Ulrica*
    Användare
    • januari 2007
    • 290

    Någon som har något av dessa Seachem-substrat?

    Har sett två mycket fina substrat som jag är nyfiken på:

    Onyx Sand

    Gray Coast

    Är det någon som har provat något av dessa? Kostnad? Köpa i Göteborg?
  • *Ulrica*
    Användare
    • januari 2007
    • 290

    #2
    Ok. Kostnad kan jag svara på själv nu. AL i Sthlm har Gray Coast 10 kg för 375:-



    Nån som har grå sand på sin sandstrand.....

    Typ bor på Island, där det kan se ut såhär fint....

    Kommentar

    • Cissi
      Användare
      • juni 2006
      • 357

      #3
      Blir inte sanden väldigt mörk när det kommer i kontakt med vatten? Isf har ju Herkules svart grus/sand, vet dock inte pris på det. Jag har det till mina yngelkar.
      Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

      Kommentar

      • *Ulrica*
        Användare
        • januari 2007
        • 290

        #4
        Ursprungligen postat av Cissi
        Blir inte sanden väldigt mörk när det kommer i kontakt med vatten? Isf har ju Herkules svart grus/sand, vet dock inte pris på det. Jag har det till mina yngelkar.
        Jo, det är ju bla. det jag undrar. Jag vill ju ha grå-mörkgrå, inte svart. De de har på Herkules ser så... hm.. "glittrigt" eller blankt ut... är det det? Lite onaturligt liksom...? Har du någon bild hur det blir i ett kar?

        Kommentar

        • Cissi
          Användare
          • juni 2006
          • 357

          #5
          Här är en bild. Jag tycker inte att den ser onaturlig ut, ser mer ut som att solen når ner till botten och speglar sig, isf.
          Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

          Kommentar

          • *Ulrica*
            Användare
            • januari 2007
            • 290

            #6
            Det ser ju bra ut. Men jag vet inte med svart.... jag ska ju ha svart bakgrund och sidor...

            Vet du vad det är för sorts sand?

            Kommentar

            • Cissi
              Användare
              • juni 2006
              • 357

              #7
              Njae, jag vet inte exakt vad för sand det är. Kommer från Kina vet jag... och att den inte påverkar vattnet. Det hade säkert blivit snyggt att blanda den med någon annan sort.
              Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

              Kommentar

              • Micke M
                Användare
                • november 2006
                • 116

                #8
                Det är inte den som kallas svart råda du menar Cissi?
                Jag har den blandad med vanlig råda, och syran kör med svart + lite vanlig råda.
                Jag tycker den är för svart och glittrig, ser onaturlig ut. Men det är väl en smaksak.
                Jag blandade i lite svart i vanlig råda för att mörka ner den. Resultatet blev väl okej. Lite för stor kantrast mellan kornen om man kollar nära.

                Mvh Micke

                Kommentar

                • PatrikMalmo
                  Användare
                  • maj 2005
                  • 4642

                  #9
                  Har Onyx i ett växtkar (karet går på otrolig sparlåga så några bilder blir det inte). Funkar helt ok. Öht så kan keramisk lera ge en liten extra kick till växterna, den innehåller mängder med spårämnen som avges i precis lagom takt. Köpte det på Akvarieudstyr i Köpenhamn - och det var rätt dyrt.

                  Hilsen,

                  P
                  Ingen fisk har läst böckerna.

                  Kommentar

                  • Cissi
                    Användare
                    • juni 2006
                    • 357

                    #10
                    Ursprungligen postat av Micke M
                    Det är inte den som kallas svart råda du menar Cissi?
                    Jag har den blandad med vanlig råda, och syran kör med svart + lite vanlig råda.
                    Jag tycker den är för svart och glittrig, ser onaturlig ut. Men det är väl en smaksak.
                    Jag blandade i lite svart i vanlig råda för att mörka ner den. Resultatet blev väl okej. Lite för stor kantrast mellan kornen om man kollar nära.

                    Mvh Micke
                    Jag tror inte att det är svart rådasand jag har köpt, den är lite grövre än vad jag har sett att rådasand är... Men som sagt, allt är ju upp till var och en och tur är väl det! Tråkigt det hade varit annars om allt sett likadant ut!
                    Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

                    Kommentar

                    Arbetssätt...