T. Otostigma med Tropheus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jeppe
    Användare
    • oktober 2005
    • 409

    T. Otostigma med Tropheus?

    Har ett 540 liters med tropheus och N.leleupi, undrar om Otostigma skulle passa som sällskap? Har filtermatta, Två pumphuvuden (1000 + 720 liter/h), ska möblera om akvariet med några större stenar som ska gjutas, sen blir det några små grottor och ganska mycket öppen sand samt lite växter. Skulle det funka, eller skulle tropheusarna konkurera ut otostigman?
    540 Troffar, Callochromis ect
    100 sydamerica, dvärgar
    120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
    40 tomt

    Qui dormit, non peccat
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    #2
    Har själv ingen erfarenhet av dem men som jag ser det så är det bara ett fåtal som Tropheus kan konkurera ut ty de e ju i princip bara intoleranta inom den egna arten. Typ veka sandciklider och Featherfins är ju inte säskilt bra combo-även om vissa har lyckats med det med.
    Testa vettja! Kan gå kanot eller så kanske blir det Troffarna som kommer till korta ...
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • Jeppe
      Användare
      • oktober 2005
      • 409

      #3
      Jag vet ju att tropheusarna är hårda mot varandra och inte bryr sig i andra fiskar, men om Otostigman är lika vek som de flesta sandciklider så ska jag nog låta bli.. Men är det ingen som tycker att jag ska låta bli så let's give it a shot
      540 Troffar, Callochromis ect
      100 sydamerica, dvärgar
      120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
      40 tomt

      Qui dormit, non peccat

      Kommentar

      • Danne_K
        Användare
        • februari 2006
        • 777

        #4
        Tror att det ska funka. Mina troffar bryr sig endast om artfrenderna och övriga ignoreras inklusive sandlekarna. Dom enda som jag har sett att dom någonsin har bråkat lite med är mina snäcklekare. Och då har det vart snäcklekarna som har attackerat. Medans troffen endast har försvarat sig. Men och andra sida så varierar ju grupperna väldigt mycket på sig så har du riktigt riktigt otur kan det kanske hända att du kan få någon över agresiv troffe men tror risken är väldigt liten. Så om jag vore du skulle jag nog testa.

        Kommentar

        • Jeppe
          Användare
          • oktober 2005
          • 409

          #5
          Mina troffar har aldrig mobbat någon rejält, varken artfränder, leleupi, multifasciatus, dock så var dom minsta på min hästnoshane förut, men det var bara i början. Får väl prova då
          540 Troffar, Callochromis ect
          100 sydamerica, dvärgar
          120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
          40 tomt

          Qui dormit, non peccat

          Kommentar

          Arbetssätt...