C. Foae + C. sp. jumbo + hästnosar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel Ju
    Användare
    • februari 2007
    • 32

    C. Foae + C. sp. jumbo + hästnosar?

    Kan det tänkas funka i lagom lekgrupper i ett 540 eller kan jag förvänta mig en tragedi? Alternativ?
  • Robin
    Användare
    • januari 2003
    • 4526

    #2
    Det funkar säkert. Testa!
    Mvh
    Robin

    Kommentar

    • Speedcat
      Användare
      • juni 2005
      • 80

      #3
      Jag tror att det blir ruskigt tajt i ett så "litet" kar..
      Hade själv sibwesa varianten ihop med Utinta fluorecent som inte e en jumbo i ett 720 och jag tyckte det var trångt..
      Nu huserar dom i mitt 1250 liters och det e helt grymt med dom extra litrarna..
      Men pröva skadar inte detta e bara mina erfarenheter..

      Kommentar

      • Mia L
        Användare
        • april 2002
        • 83

        #4
        Jag har Cypricromisar tillsammans med hästnosar och det fungerar jättebra. Det är helt perfekt då cyprisarna går vid vattenytan och hästnosarna vid botten så de stör inte varandra. Jag har ofta bara dessa två i akvarierna och då kan hästnosarna spotta sina yngel i karet eftersom de cyprisar jag har inte har varit intresserad av att äta yngel. Det bästa är att antingen skaffa en liten grupp med hästnosar eller ett par. Du kan också skaffa flera par men olika sorts hästnosar.
        Huruvida det går tillsammans med Foaer vet jag inte då jag aldrig haft denna fisk. Lycka till.
        Mia L

        Kommentar

        • Jonas E
          Användare
          • februari 2003
          • 2533

          #5
          Foae i 540......njaaaa, det går kanske, men du kan nog bara ha en hane och några honor. Vill man ha något ut av foae så är det 2 meter eller mer som gäller. grupp på mer än 10 djur med hanar som spänner sig mot varnadra. Det e grejer =)
          /Jonas
          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

          Kommentar

          • Jeppe
            Användare
            • oktober 2005
            • 409

            #6
            540L funkar säkert för cypsisar, och det funkar definitivt för hästnosar, men tveksamt med Foae. Har inte haft dom, men med tanke på att de blir så pass stora så.. De är kanske lite som E. Kilesa att de färgar best med andra hanar, och det skulle nog inte gå i 540L tror jag.
            540 Troffar, Callochromis ect
            100 sydamerica, dvärgar
            120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
            40 tomt

            Qui dormit, non peccat

            Kommentar

            • Daniel Ju
              Användare
              • februari 2007
              • 32

              #7
              Troffar, Petrochromis vs.

              Funderar i olika banor. En liten jämförelse skulle kunna hjälpa av er med erfarenhet. Funderar även på ett renodlat kar med troffar, tycker även Petrochromis, tex famula el. orthognathus kan vara ett saftigt alternativ. Det blir ju tre olika typer av kar. Vad kan man förvänta sig att få ut av de olika typerna? Problem osv...

              Kommentar

              • Rasmus Pedersen
                Användare
                • september 2006
                • 304

                #8
                Ursprungligen postat av Daniel Ju
                Funderar i olika banor. En liten jämförelse skulle kunna hjälpa av er med erfarenhet. Funderar även på ett renodlat kar med troffar, tycker även Petrochromis, tex famula el. orthognathus kan vara ett saftigt alternativ. Det blir ju tre olika typer av kar. Vad kan man förvänta sig att få ut av de olika typerna? Problem osv...
                Petrochromis skulle jag aldrig stoppa ner i ett 540. Jag har aldrig haft dem, men de verkar vara bland de aggressivaste tanganyikaciklider man kan få tag i.
                MVH

                Kommentar

                • Cutekid
                  Användare
                  • januari 2003
                  • 3368

                  #9
                  Ursprungligen postat av Ratz
                  Petrochromis skulle jag aldrig stoppa ner i ett 540. Jag har aldrig haft dem, men de verkar vara bland de aggressivaste tanganyikaciklider man kan få tag i.
                  Funkar kanon med petros i ett 540 liters. Det finns tanganyika ciklider som är värre än petros kan jag lova.
                  Carl

                  Besök petrochromis.com´s forum:

                  http://petrochromis.com/phpbb3/

                  Kommentar

                  • Rasmus Pedersen
                    Användare
                    • september 2006
                    • 304

                    #10
                    Ursprungligen postat av Cutekid
                    Funkar kanon med petros i ett 540 liters. Det finns tanganyika ciklider som är värre än petros kan jag lova.
                    Okej , ja jag är ju ingen expert, absolut inte på petrochromisar. Vad vet du för andra tanganyikas som är värre?
                    MVH

                    Kommentar

                    • Cutekid
                      Användare
                      • januari 2003
                      • 3368

                      #11
                      Ska tillägga att de större petrosarna kan vara rätt aggro men då rankar jag ventralis och boops som värre.
                      Carl

                      Besök petrochromis.com´s forum:

                      http://petrochromis.com/phpbb3/

                      Kommentar

                      • Bright_Blue
                        NCS Medlem
                        • juni 2004
                        • 1582

                        #12
                        Nol har ju P. famula inne nu för endast 69krst (5-6cm)om man köper 10. Det tycker jag är ganska prisvärt.

                        Kommentar

                        • Rasmus Pedersen
                          Användare
                          • september 2006
                          • 304

                          #13
                          Ursprungligen postat av Bright_Blue
                          Nol har ju P. famula inne nu för endast 69krst (5-6cm)om man köper 10. Det tycker jag är ganska prisvärt.
                          Ja, det låter ju riktigt prisvärt. Men hur många ska man då ha egentligen för att det ska funka bra?
                          MVH

                          Kommentar

                          • Jonas E
                            Användare
                            • februari 2003
                            • 2533

                            #14
                            Ang. ventralis och aggro, det enda ventralisarna gör är att spänna sig för varandra och stressa varandra. Till slut så blir det lite munhuggning (bokstavligt talat) och sen e det bra med det. Har inte haft ventralisar som slagit ihjäl varandra. Må dock tilllägga att jag endast har featherfins i mitt 720 då jag anser 540 är för litet för dem.
                            /Jonas
                            540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                            Kommentar

                            • Cutekid
                              Användare
                              • januari 2003
                              • 3368

                              #15
                              Ursprungligen postat av Ratz
                              Ja, det låter ju riktigt prisvärt. Men hur många ska man då ha egentligen för att det ska funka bra?
                              Skaffa så många du kan och har råd med är mitt säkra kort.
                              Carl

                              Besök petrochromis.com´s forum:

                              http://petrochromis.com/phpbb3/

                              Kommentar

                              Arbetssätt...