SA-Bilder - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Crenicichla
    Användare
    • november 2006
    • 1055

    Stämmer alldeles utmärkt att de tillhör Brasiliensis komplexet, och visst kan de vara aggro.
    Hadde 4st 7cm Brasiliensis i ett 720, släppte i mina G Sp. Belem 6st och det tog inte lång tid innan dessa stressats så de hade Bukvattensot...
    MVH

    Kristofer

    Kommentar

    • sa-aqua
      Användare
      • mars 2008
      • 135

      rödskuldrad hantelciklid

      en bild på min.rödskuldrade hantel

      Kommentar

      • Gäst

        Ursprungligen postat av Crenicichla
        Hadde 4st 7cm Brasiliensis i ett 720, släppte i mina G Sp. Belem 6st och det tog inte lång tid innan dessa stressats så de hade Bukvattensot...
        Har den sjätte Belemen ochså strukit med nu Kristofer?

        Mvh/Andreas.

        Kommentar

        • Gäst

          Ursprungligen postat av sa-aqua
          en bild på min.rödskuldrade hantel
          Äntligen!
          Riktigt fin liten hantel!

          Mvh/Andreas.

          Kommentar

          • Crenicichla
            Användare
            • november 2006
            • 1055

            Ursprungligen postat av A C-son
            Har den sjätte Belemen ochså strukit med nu Kristofer?

            Mvh/Andreas.
            Nej då, han simmar här änu som en liten nagel i ögat.. bara för att påminna migg om de andra 5
            MVH

            Kristofer

            Kommentar

            • Gäst

              Ursprungligen postat av Crenicichla
              Nej då, han simmar här änu som en liten nagel i ögat.. bara för att påminna migg om de andra 5
              Ok, då är det ju precis som det "skall" vara...

              Mvh/Andreas.

              Kommentar

              • Crenicichla
                Användare
                • november 2006
                • 1055

                Precis!!
                MVH

                Kristofer

                Kommentar

                • Crenicichla
                  Användare
                  • november 2006
                  • 1055

                  Så gär kunde det sett ut hemma.. Men i stället har jag bara 1 kvar, och fått kompletera med fiskar som ser ut som bild 2.

                  1. G sp. "Belem"

                  2. G. Altifrons


                  Synd att storleken är så snålt stäld för bilder här på forumet bara.
                  MVH

                  Kristofer

                  Kommentar

                  • LN
                    Användare
                    • december 2004
                    • 4744

                    Ursprungligen postat av Crenicichla
                    Så gär kunde det sett ut hemma.. Men i stället har jag bara 1 kvar, och fått kompletera med fiskar som ser ut som bild 2.

                    1. G sp. "Belem"

                    2. G. Altifrons


                    Synd att storleken är så snålt stäld för bilder här på forumet bara.
                    Snygga jordätare
                    Ja är absolut ingen hacker, så att knepet ja använder är att öppna den oredigerade bilden i paint sen tryck på bild sen ändra storlek från 100 till 50% på båda raderna sen spara som o ett nytt namn.

                    Ja har minst tre andra bildprogram i min dator men gör ja så i paint så blir bilden som visas i tråden mycke större.
                    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                    Kommentar

                    • Banderad
                      Användare
                      • februari 2006
                      • 3479

                      Ursprungligen postat av Crenicichla
                      Så gär kunde det sett ut hemma.. Men i stället har jag bara 1 kvar, och fått kompletera med fiskar som ser ut som bild 2.

                      1. G sp. "Belem"

                      2. G. Altifrons


                      Synd att storleken är så snålt stäld för bilder här på forumet bara.
                      Vilken storlek är det på dem? Riktigt fina fiskar. Jag kör också på altifrons, men de har inte riktigt nått den färgprakten ännu. Blir dock intressant om några veckor när de får röra sig i ett 540-liters utan BTN istället för ett 375 med BTN. Har du mycket eller lite ljus i det karet? Som sagt, fina fiskar!

                      /Jocke

                      Kommentar

                      • Crenicichla
                        Användare
                        • november 2006
                        • 1055

                        Ursprungligen postat av LN
                        Snygga jordätare
                        Ja är absolut ingen hacker, så att knepet ja använder är att öppna den oredigerade bilden i paint sen tryck på bild sen ändra storlek från 100 till 50% på båda raderna sen spara som o ett nytt namn.

                        Ja har minst tre andra bildprogram i min dator men gör ja så i paint så blir bilden som visas i tråden mycke större.
                        Man tackar för tippset Larry, helt klart värt att kolla upp vid nästa redigering..

                        Ser grymt mycket fram e mot att se din monster tank med fisk i här på forumet!
                        MVH

                        Kristofer

                        Kommentar

                        • Crenicichla
                          Användare
                          • november 2006
                          • 1055

                          Ursprungligen postat av Banderad
                          Vilken storlek är det på dem? Riktigt fina fiskar. Jag kör också på altifrons, men de har inte riktigt nått den färgprakten ännu. Blir dock intressant om några veckor när de får röra sig i ett 540-liters utan BTN istället för ett 375 med BTN. Har du mycket eller lite ljus i det karet? Som sagt, fina fiskar!

                          /Jocke
                          Ptja storleken, jag gissar på mellan 13-15cm inklusive fenor.
                          De lär ha en viss inverkan när du släpper dem i 540 karet
                          Jag har mina i ett 540 med BTN Amazonas, så djupet är ju inte så bra i karet.
                          Vad det gäller ljus så har jag en 2 rörs ramp med 2*36w Philips Aquarelle rör i.
                          Har ljus bottensand i karet med, så de är synd å säga att det är dunkelt.

                          Har funderingar på att flytta över dem till mitt 720 kar i framtiden om de börjar närma sig 30cm, skall dock skaffa några fler så småningom då jag bara har 3st idag.
                          MVH

                          Kristofer

                          Kommentar

                          • Gäst

                            Ursprungligen postat av Crenicichla
                            Så gär kunde det sett ut hemma.. Men i stället har jag bara 1 kvar, och fått kompletera med fiskar som ser ut som bild 2.

                            1. G sp. "Belem"

                            2. G. Altifrons


                            Synd att storleken är så snålt stäld för bilder här på forumet bara.
                            Altifrons är verkligen inte fula heller även om Belemen ser ut att stå i en klass för sig. Appropå bilderna så kan man lätt i paint ochså "dra in" bilden i höger och underkant via de blå små duttarna så slipper bilderna innehålla sådant som är ointressant. På så sätt kan du maximera fiskens storlek i förhållande till bildstorleken. Att bara ändra med "procenten" krymper ju s a s hela bilden. Då du vill dra in i överkant samt vänstersida så väljer du bara att rotera bilden.

                            Förövrigt så tycker jag att just de bilder du postat nu ser väldigt bra ut. Fina!

                            Mvh/Andreas.

                            Kommentar

                            • Crenicichla
                              Användare
                              • november 2006
                              • 1055

                              man tackar för tippsen och den fina kritiken Andreas!
                              MVH

                              Kristofer

                              Kommentar

                              • Crenicichla
                                Användare
                                • november 2006
                                • 1055

                                Lyfter tråden med en bild på en VF Aequidens Diadema
                                MVH

                                Kristofer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...