SA-Bilder - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drd
    Användare
    • december 2004
    • 1112

    Ser ut som dom kommer från samma odlare som mina diskus ju !
    Skitsnygga är dom
    // drd

    Nu med ännu fler malar.......L046 igen

    Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
    Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      Ursprungligen postat av drd
      Ser ut som dom kommer från samma odlare som mina diskus ju !
      Skitsnygga är dom
      Det är nog inte helt omöjligt. Har dina också åkt buss från den kungliga huvudstaden?

      /Jocke

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        Ursprungligen postat av Banderad
        Var nere i källaren och tog några bilder på plattfiskarna.

        /Jocke
        Plattfiskar är riktigt fina. Någon gång i mitt liv hoppas jag slippa hårdprioritera arter jag kan ha...för Discus ligger mig varmt om hjärtat.

        Kommentar

        • Banderad
          Användare
          • februari 2006
          • 3479

          Ursprungligen postat av Malawe
          Plattfiskar är riktigt fina. Någon gång i mitt liv hoppas jag slippa hårdprioritera arter jag kan ha...för Discus ligger mig varmt om hjärtat.
          Det är lite så det har varit för mig innan. Äntligen hade jag möjligheten att avvara ett kar till dessa härliga fiskar. Tanken är att dra upp dem i detta kar med bar botten, för att sedan låta de vuxna fiskarna gå i ett inrett akvarie.

          Plattfiskarna tackar för allt beröm

          /Jocke

          Kommentar

          • chippog
            Användare
            • augusti 2008
            • 251

            Ursprungligen postat av Malawe
            Plattfiskar är riktigt fina. Någon gång i mitt liv hoppas jag slippa hårdprioritera arter jag kan ha...för Discus ligger mig varmt om hjärtat.
            vad besviken jag blev! plattfiskar... trodde jag i min enfald (i alla fall i en tiondels sekund) att det skulle vara riktigt ekta plattfiskar... klart det inte är. och jag som innerst inne drömmer om en kalt saltvattenskar med inhemska fiskar i, så klart plattfiskar (äkta alltså) ock! lycka till med högt kar med platta fiskar!
            en kan bli beroende av att sitta framför karet

            Kommentar

            • Banderad
              Användare
              • februari 2006
              • 3479

              Ursprungligen postat av chippog
              vad besviken jag blev! plattfiskar... trodde jag i min enfald (i alla fall i en tiondels sekund) att det skulle vara riktigt ekta plattfiskar... klart det inte är. och jag som innerst inne drömmer om en kalt saltvattenskar med inhemska fiskar i, så klart plattfiskar (äkta alltså) ock! lycka till med högt kar med platta fiskar!
              Hehe, de är väl platta om något...

              /Jocke

              Kommentar

              • olof
                Användare
                • april 2002
                • 1823

                Det brukar faktiskt komma in någon art från sydamerika som är som vår vanliga Svenska flundra. Lever i saltvatten och gär upp i floder med sötvatten utan problem. Kanske lite lättare att hålla än kallvatten?

                mvh

                olof
                http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                Kommentar

                • KuRtaN
                  Användare
                  • februari 2008
                  • 778

                  Har sett den på trop ngn gång, han hade den ihop med rockor. Riktigt fräck var den, dock sa han att den låg nergrävd 90% av tiden..
                  Over and out // Mathias

                  Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

                  Kommentar

                  • chippog
                    Användare
                    • augusti 2008
                    • 251

                    Ursprungligen postat av KuRtaN
                    Har sett den på trop ngn gång, han hade den ihop med rockor. Riktigt fräck var den, dock sa han att den låg nergrävd 90% av tiden..
                    tack för era kommentarer och jag har funderat på sötvattensplattisar (äkta sådana, jocke). men sen, det är liksom inte grejen inte. visst tycker jag om mina jordätare och malar!!! men har en fiskat i det salta och fått bloda tand, samt just att egentligen vilja ha hemmavidfiskar utan flygplanstransport och internationell odling å allt, så... vore karet inte så förbaskat dyrt med kyl å skit så hade jag sedan länge pressat näsan i karrutan å glott på ingrävda plattissar...
                    en kan bli beroende av att sitta framför karet

                    Kommentar

                    • Banderad
                      Användare
                      • februari 2006
                      • 3479

                      Ursprungligen postat av chippog
                      tack för era kommentarer och jag har funderat på sötvattensplattisar (äkta sådana, jocke). men sen, det är liksom inte grejen inte. visst tycker jag om mina jordätare och malar!!! men har en fiskat i det salta och fått bloda tand, samt just att egentligen vilja ha hemmavidfiskar utan flygplanstransport och internationell odling å allt, så... vore karet inte så förbaskat dyrt med kyl å skit så hade jag sedan länge pressat näsan i karrutan å glott på ingrävda plattissar...
                      Det har ju nämnts innan i tråden att flundror ofta är nedgrävda. Om man ska uppskatta ett kar med vertikala plattfiskar är det nog en fördel om man har något annat intressant i karet som syns åtminstone 90% av tiden. För 10 år sedan köpte jag en ål från Tanganyikasjön (som förvisso inte är platt, men bra på att gömma sig i sanden). Det var en grymt intressant och rolig fisk. Jag hade den i min dårvarande lokal, och såg den kanske ett par gånger i veckan. Den blev t.o.m. lite av en myt hos mina kompisar som är totalt ointresserad av fisk, och fortfarande hävdar att Tanganyikaålen aldrig har existerat (även om en av dem faktiskt såg den...).

                      /Jocke

                      Kommentar

                      • chippog
                        Användare
                        • augusti 2008
                        • 251

                        Ursprungligen postat av Banderad
                        Den blev t.o.m. lite av en myt hos mina kompisar som är totalt ointresserad av fisk, och fortfarande hävdar att Tanganyikaålen aldrig har existerat (även om en av dem faktiskt såg den...)./Jocke
                        där ser du! d var så jag hade tänkt. nä men bonus hade det varit i så fall. om jag nu nån gång ska få ett sånt kar, ska jag min san gå och fånga plattfiskarna med handen, vilket är lättare än att det låter, så länge jag nöjer mig med femkronors size och hoppas på att ha tur att få upp de i size i karet. nästa steg är definitivt att överlista några fjärsingar som finns hur många som helst längs bohuskusten, inhemsk "piraya" vet la du! sen får man ju se att få in någon knurrhahne också eller två! men nu blir det definitivt fel ämne...
                        en kan bli beroende av att sitta framför karet

                        Kommentar

                        • JockeB
                          Användare
                          • maj 2004
                          • 2964

                          Geophagus sp "blue flasch" rio sao francisco. Hane och hona.
                          Senast redigerad av JockeB; 20 december 2009, 19:03.
                          Mvh Jocke
                          Centralamerikanska Ciklider!

                          Kommentar

                          • JockeB
                            Användare
                            • maj 2004
                            • 2964

                            En serie bilder på mina plattfiskar
                            Mvh Jocke
                            Centralamerikanska Ciklider!

                            Kommentar

                            • JockeB
                              Användare
                              • maj 2004
                              • 2964

                              Några till..
                              Mvh Jocke
                              Centralamerikanska Ciklider!

                              Kommentar

                              • Banderad
                                Användare
                                • februari 2006
                                • 3479

                                Ursprungligen postat av Beast
                                Geophagus sp "blue flasch" rio sao. Hane och hona.
                                Snygg Geophagus! Den har jag nog aldrig sett förut. Blir den stor?

                                /Jocke

                                Kommentar

                                Arbetssätt...