SA-Bilder - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Gäst
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av olof
    Väldigt snygga hantlar. Ovanligt med lyckad lek på notatus också.

Jag har ett VF par med vanliga hantlar och de gräver minst lika mycket. Kratrar med 60 cm i diameter är inte ovanligt i mitt akvarium.

mvh

olof
    Ok, tack!
    Bifogar en liten bild som "bevis" på det "andra parets" eskapader, återstår att se hur den blir med lite färgsättning...

Mvh/Andreas.

Lämna en kommentar:

• olof
    svarade
    Väldigt snygga hantlar. Ovanligt med lyckad lek på notatus också.

Jag har ett VF par med vanliga hantlar och de gräver minst lika mycket. Kratrar med 60 cm i diameter är inte ovanligt i mitt akvarium.

mvh

olof

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av Ciklicollector
    Hantlar över lag är svåra att få fungerande par.
    Hur lång tid tog det innan dina fann varandra?
    Hade du en grupp ungdjur som fick para ut sig naturligt?

För övrigt, kul med lite annorlunda ciklider som leker.
    Snygga var de också.
    Tackar!
    Tja du... Skaffade 4 unga exemplar med förhoppning om att med tiden få ut ett par men det visade sig redan efter ett par dagar att två par bildats som omgående lekte i var sin ände på karet. Paret på bilderna ovan utgörs lustigt nog av den största samt den minsta av de fyra.

Mvh/Andreas.

Lämna en kommentar:

• Ciklicollector
    svarade
    Hörde att

Ursprungligen postat av A C-son
    Man kan med lite god vilja skymta en liten sprattlande klunga nere i hörnet som honan bestämt vaktar...

Mvh/Andreas.
    Hantlar över lag är svåra att få fungerande par.
    Hur lång tid tog det innan dina fann varandra?
    Hade du en grupp ungdjur som fick para ut sig naturligt?

För övrigt, kul med lite annorlunda ciklider som leker.
    Snygga var de också.

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Man kan med lite god vilja skymta en liten sprattlande klunga nere i hörnet som honan bestämt vaktar...

Mvh/Andreas.

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Hm...Skötseln av mina akvarier har minst sagt blivit eftersatt då brunnen där ute sinat under torkan/hettan som varit senaste tiden. Därav blir kvaliteten på bilderna än mer drabbad men det jag fick se idag fick mig att haja till en aning trots lång erfarenhet...Att ciklider ibland tycks ha en märklig förmåga att skrida till lek när man minst förväntar sig det är en sak och att romkakan dessutom "måste" placeras på det "obekvämaste" stället (bl.a flyttat på 2252:an) är en annan men grävandet som detta vildfångade H.notatus-par sysslat med slår det mesta jag sett tidigare, iaf när det handlar om hantelciklider!

Mvh/Andreas.

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Snygga!

Är de VF eller odlade?

mvh

olof
    Stendker odlade.

Lämna en kommentar:

• olof
    svarade
    Snygga!

Är de VF eller odlade?

mvh

olof

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Ingen bild men en film på mina Discus Satarem.

Filmen är på 100 mb så ha tålamod

Lämna en kommentar:

• Crenicichla
    svarade
    Ursprungligen postat av A C-son
    Det kan väl inte vara så att du har gått och skaffat dig en sådan här va, Kristofer?...hehe

Mvh/Andreas.
    Nej för sjuttan Andreas, skulle kännas för elakt att stoppa i en sådan best i ett litet 720..
    Var på Universeum i helgen, så de var där jag fotade

Lämna en kommentar:

• Crenicichla
    svarade
    Ursprungligen postat av Ola Svensson
    Arapaima gigas?
    Helt rätt Ola

Lämna en kommentar:

• Crenicichla
    svarade
    Jag har köpte fyra små VF på Åleds i februari och nu är de inte så små längre. Vad bedömer du att max storleken på dessa är?

Jag upplever att de är rätt tuffa sinsemellan men struntar i andra fiskar, är det för att de inte är fullvuxna eller är de så snälla?

mvh

olof
    Ungefär så upplevde jag mina med, i alla fall när de är i grupp.. Den enda fisk som fick ordentligt med stryk var en A. Metae hane som var betydligt mindre än A. Diademan. Annars så är de generellt snälla mot alla andra enligt min erfarenhet.
    Storleken är svår men mina stora hane bedömmer jag som runt 17cm inkl. fenor

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av Crenicichla
    Gissa fisken...
    Det kan väl inte vara så att du har gått och skaffat dig en sådan här va, Kristofer?...hehe

Mvh/Andreas.

Lämna en kommentar:

• Ola Svensson
    svarade
    Gissa fisken...
    Arapaima gigas?

Lämna en kommentar:

• olof
    svarade
    Man tackar, ja det är min... köpte den förra året i Sthlm tillsamans med 2andra.. Hade vid den tidpunkten en riktigt fet hane här hemma som behövde sällskap.
    Men sen skaffade jag mina Satanos och det blev för mycket med 4 diadema och 6 Satanoperca i mitt 540 så Diademorna fick åka till djuraffären.
    Där dog en av dem och den biffiga hanen och hans hona blev sålda. denna gick kvar ett bra tag och såg alldeles förskräckt ut där, så tillsist så kunde jag inte låta bli att ta hem den igen. Kände så dåligt samvete över den och det var ju ändå jag som tagit hit den till Borås.
    Den kan vara mellan 12-15 inkl. fenor så den har lite kvar att ge i längd och kroppshöjd om det inte är en hona vill säga...

Svårt att säga ålder, men jag kan säga att jag köpte didemorna i Stockholm när de var ca 6-7cm och de var då Vf och nu lite mer än ett år senare så är min ca dubbelt så stor och det känns som att tiden i affärn gjort att den växt saktare än vad den gjort om jag behållt den.
    Jag har köpte fyra små VF på Åleds i februari och nu är de inte så små längre. Vad bedömer du att max storleken på dessa är?

Jag upplever att de är rätt tuffa sinsemellan men struntar i andra fiskar, är det för att de inte är fullvuxna eller är de så snälla?

mvh

olof

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...