En av mina golden dog :(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raiker

    En av mina golden dog :(

    Hittade en av mina golden död idag på botten av akvariet, skulle gärna vilja ha lite förslag på vad som kan ha hänt? Ser inga synliga fel på henne, inte svullen/stor om magen och inga synliga skador/deformeringar eller annat konstigt på kroppen. Nitrit och Nitrat är bra enligt teststickor. Byter 25% vatten 1 gång per vecka (420l akvarium). Dom får räkmix varannan dag, hikarikulor för ciklider varannan dag. Samt en till två fastedagar per vecka. Samt att dom äter lite på maltabletterna jag ger till malarna (hikari där också).

    Hon var ca 3 cm, men blev lite tveksam till att hon var en hona när jag såg henne död.
    Hade totalt tre golden inklusive henne, en hane två honor. Om nu inte hon var en hane.
    Har även tre Labidochromis sp. "Mbamba", en hane två honor. Går även några l-malar i karet, samt två par guramis och några dvärgciklider tillfälligt då jag flyttar mitt andra akvarie.

    Alla andra fiskar är lika pigga och aktiva som vanlig, syns inga fel på dom. Alla äter när jag matade nyss. Undrar om någon har något förslag på vad som kan ha hänt? Om hon nu var en hane, kan min betydligt större (8-9cm) goldenhane ha jagat ihjäl hon/han på något vis?
    Eller är det någon sjukdom? Har en bok om fisksjukdommar med bilder, men hittar inget där som kan stämma in. Men är ganska ny på akvarium, började för några månader sen.

    Tacksam för svar .
  • endymion

    #2
    Ibland hittar man inga fel och ändå dör det enstaka fisk. Detta är bara att acceptera ibland. Detta är den stora nackdelen med den här hobbyn, men vi får hoppas att det inte fortsätter.

    Kommentar

    Arbetssätt...