Fisk och akvarierelaterade bilder - del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • September 2002
    • 5394

    Ursprungligen postat av blackened
    Det jag menar är att dina bilder hoppade upp några pinnhål när du fotade i just deelays kar
    Ljuset är väldigt viktigt, jag tror jag höll på att flytta spottar o lysrör fram och tillbaka i många veckor innan dom tillslut hamna på sina platser där dom underlättar fotandet... fel ljus= kassa bilder, har jag fått för mig =)
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • blackened
      Användare
      • January 2005
      • 1042

      Visst är det så. Hur fungerar det med MH och täckglas? Blir man inte bländad av täckglasen när man närmar sig karet? Öppet kar är bara att glömma här iaf, troffarna skulle flyga ur en efter en

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • January 2003
        • 4526

        Ursprungligen postat av blackened
        Visst är det så. Hur fungerar det med MH och täckglas? Blir man inte bländad av täckglasen när man närmar sig karet? Öppet kar är bara att glömma här iaf, troffarna skulle flyga ur en efter en
        Jag tror att det skulle funka prefa utan täckglas. Fiskar simmar - dom hoppar inte.
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • deelay
          Användare
          • September 2002
          • 5394

          Ursprungligen postat av blackened
          Visst är det så. Hur fungerar det med MH och täckglas? Blir man inte bländad av täckglasen när man närmar sig karet? Öppet kar är bara att glömma här iaf, troffarna skulle flyga ur en efter en

          Jag har täckt för framför mh'n annars bländar den som du säger.

          Att fiskar hoppar tycker jag är ett tecken på att burken e för liten =) Ju större burk desto mindre visar mina fiskar tendenser till att hoppa eller få panik, även om jag kör ner håven så bryr dom sig knappt, kommer jag närmare än 20cm då sticker dom bara undan lite men några tendenser till att hoppa eller få panik har alldrig hänt i burken hemma... i lokalen har jag sett det i mindre burkar där dom lättare känner sig otrygga.
          http://www.aquariumstockholm.se/

          Kommentar

          • blackened
            Användare
            • January 2005
            • 1042

            Att de hoppar ut kanske är osannolikt när jag tänker efter, men det skulle ändå hamna tråkiga mängder vatten på golvet vid matning och framförallt när de ska slåss vid tändning/släckning. Det är ju "vindrutetorkare" det handlar om, de är ju till för att forsla bort så mycket vatten de bara kan

            Kommentar

            • Gabbi
              Användare
              • April 2002
              • 897

              Testa med att ha en papegoja som badar i akvariet så ska du se att vattenmängden på golvet kan uppnå oanade nivåer. För att inte tala om lampor, väggar, tavlor osv...
              www.akvarielagret.se/akvarieboken

              Kommentar

              • endymion

                Bilder på en Callochromis pleurospilus hane som blev livrädd när jag körde ner handen i hans kar. Så har grävde ner sig i sanden.

                Kommentar

                • Crulle
                  Användare
                  • January 2005
                  • 98

                  haha vilken ball firre som gör så
                  Shoohoo

                  Kommentar

                  • deelay
                    Användare
                    • September 2002
                    • 5394

                    Ursprungligen postat av Mikael_S
                    Här kommer en bildserie på min F.rostratushane som lekte grävskopa i kväll.
                    Brukar han färga om till svart o blått ibland eller håller han sig brun?
                    http://www.aquariumstockholm.se/

                    Kommentar

                    • PatrikMalmo
                      Användare
                      • May 2005
                      • 4642

                      Ursprungligen postat av Crulle
                      haha vilken ball firre som gör så
                      Finns en hel del firrar som gör så. Jag trodde inte att snäcklekare hörde till dem, men för rätt länge sedan drog jag upp en kull med stappersii. Hade väl ett 20-tal yngel i burken. De skulle så småningom flyttas, så jag drog ut all inredning, tappade upp vatten i en hink och plockade fram håvar. Döm om min förvåning när jag kikar in i karet för att börja fånga - helt tomt!! Hela skaran hade kvickt som fanken grävt ner sig i sanden. Slutade med att jag fick gå igenom hela sanden med en pinne för att skrämma upp dem.

                      Har för mig att många firrar som lever på öppnare sandytor kan gräva ner sig. Callochromis och sandcikliderna hör ju helt klart dit.

                      Hilsen,

                      P
                      Ingen fisk har läst böckerna.

                      Kommentar

                      • Mikael_S
                        Användare
                        • May 2006
                        • 246

                        Ursprungligen postat av deelay
                        Brukar han färga om till svart o blått ibland eller håller han sig brun?
                        Nope, det är färgen han har hela tiden, dock brukar han kunna bli lite mer vit över bläsen när han spänner upp sig lite. Han är väl en 12-14cm stor.
                        Mvh Mikael Schöllin

                        Kommentar

                        • deelay
                          Användare
                          • September 2002
                          • 5394

                          Ursprungligen postat av Mikael_S
                          Nope, det är färgen han har hela tiden, dock brukar han kunna bli lite mer vit över bläsen när han spänner upp sig lite. Han är väl en 12-14cm stor.
                          Ok, hoppas han mörknar lite da när han blir större för dom blir ju väldigt snygga när dom färgar.
                          http://www.aquariumstockholm.se/

                          Kommentar

                          • Danne_K
                            Användare
                            • February 2006
                            • 777

                            Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                            Finns en hel del firrar som gör så. Jag trodde inte att snäcklekare hörde till dem, men för rätt länge sedan drog jag upp en kull med stappersii. Hade väl ett 20-tal yngel i burken. De skulle så småningom flyttas, så jag drog ut all inredning, tappade upp vatten i en hink och plockade fram håvar. Döm om min förvåning när jag kikar in i karet för att börja fånga - helt tomt!! Hela skaran hade kvickt som fanken grävt ner sig i sanden. Slutade med att jag fick gå igenom hela sanden med en pinne för att skrämma upp dem.

                            Har för mig att många firrar som lever på öppnare sandytor kan gräva ner sig. Callochromis och sandcikliderna hör ju helt klart dit.

                            Hilsen,

                            P
                            första gången jag skulle flytta mina Callochromis pleurospilus kigoma vart den en hel del rotande i sanden innan vi hittade alla. Andra gången det var dax för flytt for alla och grävde ner sig. plockade upp några som jag såg vars dom for. sen gick jag därifrån en liten stund och när jag kommer tillbaka sticker det upp huvuden från sanden lite här och var så då var det bara att plocka upp resterande. Dom försökte inte ens komma undan utan litade helt på att dom inte syntes trots att huvudena var ovanför sanden.

                            Kommentar

                            • Robin
                              Användare
                              • January 2003
                              • 4526

                              Mer bilder på mina tanganyika.
                              Två på Cyprichromis sp. "jumbo tricolor"-hanar och en på en ilande Xenotilapia ochrogeyns-hane.
                              Mvh
                              Robin

                              Kommentar

                              • stiffe
                                Användare
                                • April 2002
                                • 953

                                Tropheus Red Lupota med kraftigt brus reduserad bakgrund pga en massa skit i vattnet(mat och luft bubblor)
                                mvh Stefan

                                Kommentar

                                Arbetssätt...