Fisk och akvarierelaterade bilder - del 2

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    Ja, kanske det!
    Här några bilder. Han är inte lika misserabel som han var i affären.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • Robin
      Användare
      • januari 2003
      • 4526

      Wilhelm, har du köpt en redtail? Hur stort är karet?
      *edit*
      Läste lite inlägg före dina bilder och ett ljus tändes över min hjässa.

      Här kommer lite från dagens bravader.
      Senast redigerad av Robin; 20 mars 2007, 22:11.
      Mvh
      Robin

      Kommentar

      • malawijanne
        Banned
        • november 2005
        • 3217

        Ursprungligen postat av Wilhelm
        Phractocephalus hemioliopterus heter dom på latin.

        XXXXL stackarn (minst 30cm) flyttade hem till mig igår. Kunde inte med att han/hon skulle tillbringa sitt liv i ett "Yngelkar".

        "Felix" var jättehungrig och slukade en massa räkor, så nu har Felix en liten bula till mage.
        Jag hoppas att Felix ska bli riktig stor och fet och inte har tagit skada av sitt tidigare liv.

        Han tillbringar sin tid i ett 400 liters ihop med en massa juvelciklider och paletter, så han kan ta en munsbit när han vill.
        ja jag kan faktiskt inte förstå att det finns efterfrågan efter red tail i affärerna, jag tycker det är ett rent djurplågeri att ha dom i så små akvarie.
        plus att jag även har sett yngel av stör i zooaffärer, vem köper sådant, blir inte en stör upp emot tre meter lång och även red tail blir väl minst en meter lång. mvh janne

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • april 2002
          • 9122

          Ursprungligen postat av Robin
          Här kommer lite från dagens bravader.
          Och dom heter?
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • Gabbi
            Användare
            • april 2002
            • 897

            Ursprungligen postat av malawijanne
            plus att jag även har sett yngel av stör i zooaffärer, vem köper sådant, blir inte en stör upp emot tre meter lång
            Från 125 cm och uppåt. Det finns många olika.
            www.akvarielagret.se/akvarieboken

            Kommentar

            • Gabbi
              Användare
              • april 2002
              • 897

              Ursprungligen postat av Wilhelm
              Och dom heter?
              Vi tänkte kalla dem Wilhelm. :-)
              www.akvarielagret.se/akvarieboken

              Kommentar

              • Robin
                Användare
                • januari 2003
                • 4526

                Ursprungligen postat av Wilhelm
                Och dom heter?
                Nu är ju inte jag så mycket för namn men jag kan döpa dessa tre till Wilhelm.
                Mvh
                Robin

                Kommentar

                • malawijanne
                  Banned
                  • november 2005
                  • 3217

                  Ursprungligen postat av Gabbi
                  Från 125 cm och uppåt. Det finns många olika.
                  jamen håll med om att det är ju faktiskt ingen akvariefisk, hur fräckt det än kan se ut.
                  det är faktiskt rent djurplågeri, om man nu inte har en balja på 10 meter, och det är faktiskt på gränsen på mått.mvh janne

                  Kommentar

                  • cf.akvarielagret
                    Användare
                    • april 2002
                    • 5028

                    Stör går väl att diskutera i evighet, vara eller inte vara

                    men en bra sak är att dom som har dom ute brukar ha större dammar än hundra liter, tror även att temperaturen håller sig lägre,

                    samt folk slarvar mindre ute för vem fan vill skämmas för alla grannar
                    Stör är coola
                    Christer
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor
                    jag frågade hur stor ? inget svar
                    han kanske behövde låna toaletten

                    Kommentar

                    • Wilhelm
                      Användare
                      • april 2002
                      • 9122

                      Ursprungligen postat av malawijanne
                      ja jag kan faktiskt inte förstå att det finns efterfrågan efter red tail i affärerna, jag tycker det är ett rent djurplågeri att ha dom i så små akvarie.
                      plus att jag även har sett yngel av stör i zooaffärer, vem köper sådant, blir inte en stör upp emot tre meter lång och även red tail blir väl minst en meter lång. mvh janne
                      Du har alldeles rätt Janne!
                      Redtailmalen var bara dryga decimetern, när en kund köpte den. Han lämnade tillbaka den i affären där han köpte den och då hade den växt såpass fort och mycket så han var nära att slakta den.
                      Jag tyckte inte att den skulle vara i affären, så jag köpte ut den, och nu får han växa till sig lite innan den hamnar i nåt jättestort akvarium på nåt offentligt akvarium.

                      Det finns störar i olika storlekar och om jag inte är helt ute o cyklar så är det dom minsta, som oftast säljs i butikerna. Dom växer fort och från 15cm till 55cm tar det bara 4-5 månader. De odlas bl.a. i Tyskland har jag hört.

                      Sen finns det förståss en hel mängd andra fiskar som inte borde finnas i akvarier.
                      mvh Wilhelm

                      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                      www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                      Kommentar

                      • malawijanne
                        Banned
                        • november 2005
                        • 3217

                        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                        Stör går väl att diskutera i evighet, vara eller inte vara

                        men en bra sak är att dom som har dom ute brukar ha större dammar än hundra liter, tror även att temperaturen håller sig lägre,

                        samt folk slarvar mindre ute för vem fan vill skämmas för alla grannar
                        Stör är coola
                        Christer
                        ja christer nu påstod jag inte att folk har stör i 100 liters baljor.
                        men en fisk som blir uppemot tre meter lång, dom tycker jag faktiskt är olämplig som dammfisk och även akvariefisk som jag vet att en del zoohandlare sålt den som.mvh janne

                        Kommentar

                        • Wilhelm
                          Användare
                          • april 2002
                          • 9122

                          Ursprungligen postat av Robin
                          Nu är ju inte jag så mycket för namn men jag kan döpa dessa tre till Wilhelm.
                          Ursprungligen postat av Gabbi
                          Vi tänkte kalla dem Wilhelm. :-)
                          Oh, vad gulliga ni är!

                          Jag skulle förståss skrivit "Och vilken art?"
                          mvh Wilhelm

                          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                          www.linkopings-akvarieforening.net/
                          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                          Kommentar

                          • malawijanne
                            Banned
                            • november 2005
                            • 3217

                            Ursprungligen postat av Wilhelm
                            Du har alldeles rätt Janne!
                            Redtailmalen var bara dryga decimetern, när en kund köpte den. Han lämnade tillbaka den i affären där han köpte den och då hade den växt såpass fort och mycket så han var nära att slakta den.
                            Jag tyckte inte att den skulle vara i affären, så jag köpte ut den, och nu får han växa till sig lite innan den hamnar i nåt jättestort akvarium på nåt offentligt akvarium.

                            Det finns störar i olika storlekar och om jag inte är helt ute o cyklar så är det dom minsta, som oftast säljs i butikerna. Dom växer fort och från 15cm till 55cm tar det bara 4-5 månader. De odlas bl.a. i Tyskland har jag hört.

                            Sen finns det förståss en hel mängd andra fiskar som inte borde finnas i akvarier.
                            ja nu ska jag inte har en moralpredikan vad du ska göra eller inte med din redtail.
                            men hade det varit jag så hade jag hellre avlivat redtailen, istället för att leta efter att ett akvarium som är stort nog för den, jag har sett allt för många redtailer som har gått för trångt i zooaffärer.mvh janne

                            Kommentar

                            • Wilhelm
                              Användare
                              • april 2002
                              • 9122

                              En av mina tre ventralishanar som just har lekt av en hona (förståss).
                              mvh Wilhelm

                              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                              www.linkopings-akvarieforening.net/
                              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                              Kommentar

                              • Wilhelm
                                Användare
                                • april 2002
                                • 9122

                                Ursprungligen postat av malawijanne
                                ja nu ska jag inte har en moralpredikan vad du ska göra eller inte med din redtail.
                                men hade det varit jag så hade jag hellre avlivat redtailen, istället för att leta efter att ett akvarium som är stort nog för den, jag har sett allt för många redtailer som har gått för trångt i zooaffärer.mvh janne
                                Det var därför jag köpte loss den från Zooaffären. Och den ska inte hamna i nån zooaffär.

                                Och jag gillar inte att säga eller tänka - "Den fisken är för stor för det akvariet, så därför ska den dö"
                                mvh Wilhelm

                                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                                www.linkopings-akvarieforening.net/
                                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...