Knäckt nacke??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias Andersson
    Användare
    • september 2003
    • 788

    Knäckt nacke??

    Min stora Freddie hane verkade ha lite problem med att simma tidigare i kväll, när jag kolla närmare på han så är vinklen på huvudet jämfört med kroppen. Huvudet pekar snett uppåt och han kan inte riktigt stänga gällocken. Som det är nu så kan han bara simma ryckigt framåt, men ligger mest på botten upponer.
  • jarinen
    Användare
    • april 2003
    • 1888

    #2
    Hej,

    hur går det med han? jag tror inte en ciklid kan bryta nacken även fast det ser ut så. Kan det vara nåt simblåse problem eller rent av en sorts hjärnblödning, en Synspila hane jag hade för flera år sedan började helt plötsligt att irra omkring lite planlöst och begränsad rörelseförmåga hos Beast som köpte paret jag hade.

    Mvh Jari

    Kommentar

    • Mattias Andersson
      Användare
      • september 2003
      • 788

      #3
      Ursprungligen postat av jarinen
      Hej,

      hur går det med han? jag tror inte en ciklid kan bryta nacken även fast det ser ut så. Kan det vara nåt simblåse problem eller rent av en sorts hjärnblödning, en Synspila hane jag hade för flera år sedan började helt plötsligt att irra omkring lite planlöst och begränsad rörelseförmåga hos Beast som köpte paret jag hade.

      Mvh Jari
      Han dog tyvärr c.a 4 timmar efter jag skrev förra inlägget.
      Anledningen till att jag är inne på nacken är att huvudet var vinklat uppåt så att det blev ett glapp på 2-2.5 cm längst ner vid gälarna....

      Kommentar

      • Lundensis
        Användare
        • mars 2004
        • 2262

        #4
        Ursprungligen postat av Mattias Andersson
        Han dog tyvärr c.a 4 timmar efter jag skrev förra inlägget.
        Anledningen till att jag är inne på nacken är att huvudet var vinklat uppåt så att det blev ett glapp på 2-2.5 cm längst ner vid gälarna....
        Det låter som om att det är "bandet", som sitter mellan kroppen och underkäken, som gått av. Hände mig för många år sedan. Vet inte vad det berodde på, kanske efter ett slagsmål. Inte mycket att göra åt saken när det väl har hänt.

        Kommentar

        • Mattias Andersson
          Användare
          • september 2003
          • 788

          #5
          Ursprungligen postat av Lundensis
          Det låter som om att det är "bandet", som sitter mellan kroppen och underkäken, som gått av. Hände mig för många år sedan. Vet inte vad det berodde på, kanske efter ett slagsmål. Inte mycket att göra åt saken när det väl har hänt.
          Kan vara en anledning, han bråkade ganska rejält med min Texas hane...

          Kommentar

          • Bright_Blue
            NCS Medlem
            • juni 2004
            • 1582

            #6
            Blir det inte mer kraft om fisken simmar in i glaset med full fart jämfört med om de slåss, då borde det ju vara möjligt att fisken bryter nacken? Hade en eldstjärt som simmade upp i täckglaset och dog på fläcken.

            Kommentar

            Arbetssätt...