Scampi eller räkor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marcus1979
    Användare
    • januari 2003
    • 404

    Scampi eller räkor?

    Jag tänkte slänga ihop en sats räkmix ikväll. Jobbar som kock så nu har jag två bra? alternativ att ha som bas. Har en massa råa scampiskal och en massa räkor som jag kokt fond på. Vilket alternativ är bäst? Meåst man ha köttet med eller är räcker det med skaldelar som mixas fint? Jag har Mbunas...

    Någon som har en åsikt?

    Mvh/Marcus
    Senast redigerad av Marcus1979; 19 februari 2007, 15:45.
    960L Malawi
  • endymion

    #2
    Vet de som enbart kör med räkskal och där fisken har mycket bra tillväxt. Så mitt svar är skal.

    Kommentar

    • Marcus1979
      Användare
      • januari 2003
      • 404

      #3
      Det foder jag använt har troligen innehållit för mycket spirulina, för mina fiskar har fått svarta prickar och även mörkare fenor. Tänkte använda utav det som spirulina, för/nackdelar med det?
      960L Malawi

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • januari 2005
        • 3788

        #4
        Om du har kokt fond på skalen, finns det något kvar av dom då? (jag är inte kock )

        När jag hade rovmalawi och matade med räkstjärtar märkte jag mycket negativ respons när jag matade med kokta räkor. Dom räkorna är kokta i rikligt med salt vill jag lova! Så jag började istället mata med råa räkstjärtar (tigerräkor), funkade skitbra. Om jag ska göra räkmix någon gång så kommer jag köra med tigerräkor.

        Bara en liten inflikning...

        Kommentar

        • endymion

          #5
          Ursprungligen postat av Erik Österlund
          Om du har kokt fond på skalen, finns det något kvar av dom då? (jag är inte kock )