Frontos lek?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cyphotilapi frontosa
    Användare
    • december 2006
    • 9

    Frontos lek?

    Hejsan!

    Har ett gäng frontoser som nu lekt för andra gången men det varade bara 6 dagar sist antagligen för att jag inte flyttade honan...

    Nu har dom lekt idag och honan tuggar för fullt=)

    Kan jag flytta henne till ett 74 liters medans hon tuggar?
    Det är allt jag har över förtillfället.... och där går ett lekpar av perlmutt men dom flyttar jag till frontosrerna i så fall....

    För jag tror det kan bero på att maten lockade henne för mycket sist + lite stress från mr big=)

    Vad tycker ni jag ska göra?
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    #2
    Om det är första gångerna hon leker är det inte dumt att låta henne tugga klart och kanske till och med spotta i karet. Eller så flyttar du henne lite senare, men 74 liter e ju inte stort. Hur stor är honan? Det bör väl funka kanske... Om du flyttar Labidochromisen till fronsosorna kommer ju en av arterna bli glad (och mätt) iallafall, nämligen frontosorna

    Men allt beror som sagt lite på hur stora de är...
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • tege
      Användare
      • februari 2005
      • 2753

      #3
      Flyttar du henne tidigt får du kanske problem sen när hon ska tillbaka. Låt tiden ha sin gång, mina gick inte fram föräns typ 4 gången. Då lyfte jag ur henne efter nästan 6 veckor ( kanske skulle jag gjort det lite tidigare) och hon spottade ut ynglen direkt i hinken. Tillbaks med honan till dom andra och ynglen till yngelburken. Allt frid och fröjd.
      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

      Kommentar

      • Cyphotilapi frontosa
        Användare
        • december 2006
        • 9

        #4
        det e andra gången hon tuggar hos mig...
        vet ej om hon gjort det tidigare e ju troligt iofs...
        Hon svalde äggen efter 6 dagar sist det var därför jag ville flytta henne tidigt...
        Hon e 15 cm ungefär....

        Och pelmutten gick med frontoserna innan dom fick eget kar så dom blir inte upp ätna=)
        Vad e d för problem när hon ska tbax sen menar du?
        Senast redigerad av Cyphotilapi frontosa; 14 februari 2007, 16:37.

        Kommentar

        Arbetssätt...