Fisksammansättning i 375a

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Wikström
    Användare
    • mars 2003
    • 127

    Fisksammansättning i 375a

    Har i dagsläget sålt bort större delen av min mbuna och tanken är att utgå från mina C.moorii,
    3 vuxna (" hanar och en hona)+ 6 undjur på 6 cm. Tanken är att köra på haplochromis släktet och funderar på te x vc 10 an och även en rovmalawi L.acuticeps.

    Vill som sagt att blådelfinerna ska få komma till sin rätt och ha plats för å leka vilket jag inte upplevt att dom gör i ett rent mbuna kar. Kom gärna med förslag på lämligt sällskap.

    Tänkte i samband med ciklidstämman ha möjligt att komma i kontakt med personer som har intressanta malawi då vi lulebor kommer ha möjlighet att ta med fisk hem då vi åker tåg....
    Mvh Erik
  • Havs
    Användare
    • december 2004
    • 607

    #2
    Jag har funderat på precis samma sak som du. Mina Delfiner leker inte bland en hoper stökiga mBunas.
    Jag har skaffat S. fryeri som är en förhållandevis stillsam större fisk. Sedan har jag tänkt att några lugna Aulonocaror skulle vara snyggt också. Både Delfinerna och Aulonocaror gillar ju sand, så sådan botten har jag valt.
    Jag är inte helt och hållet hemma med denna ide än. Jag måste göra mig av med eller flytta om, lite andra arter för att karet ska innehålla bara de här stillsammare arterna.
    Min zoon

    Kommentar

    Arbetssätt...