tips

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nickan
    Användare
    • september 2006
    • 78

    tips

    vill ha tips på någon kamera som ä väldigt enkel att ta kortt med, men som tar fina bilder på akvariumet. gärna namn så man kan läsa om den. komplett med eventuellt tillbehör-.
  • Tingeling
    Användare
    • juli 2006
    • 176

    #2
    Canon eos350D finns erbjudande just nu på siba tror jag.
    Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
    Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
    Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbaka

    Kommentar

    • Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 7334

      #3
      Vilken budget har du att röra dig med Nickan?

      Detta för att kunna insortera i klassen kompaktkamera eller DSLR (systemkamera).
      Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se
      ____________________________________________

      Kommentar

      • endymion

        #4
        Det är inte enkelt att ta bra bilder på akvarium. Men skippa de billigaste iaf. Jag köpte en digital kompaktkamera för ca 2500 kr. Med den kan jag ta någorlunda bra fiskbilder på mellan 2-4 dm ungefär, zoomen är bara att skita i för den går inte använda om det ska bli någon skärpa.
        Köp en kamera där du kan göra många inställningar, för det funkar inte med de förinställda valen(nu pratar jag kompaktkamera och mina erfarenheter).

        Kommentar

        • nickan
          Användare
          • september 2006
          • 78

          #5
          ok trodde det funka med en kompakt så man inte behöver joksa med för mycket inställningar, ä nämligen helt novis när det gäller detta, tycker bilderna man ser här ä fantastiska. budget ja kanske man skulle kunna hosta upp 4-5000 kr, men det viktigaste ä att den inte ä för invecklad att sköta . nu vet ni ungefär på vilken nivå jag ligger både på det ena o andra. förklara gärna va som skulle funka för mig. tack .

          Kommentar

          • Flipper
            Användare
            • mars 2005
            • 143

            #6
            Jag har Panasonic Lumix FZ-50:
            Digitalkamera med Leica optik, optisk stabilisator, 10 Mpx och 12x zoom, varken kompakt eller stor som systemkamera MEN funkar både som "sikta och trycka av" och manuel systemkamera. Helt underbar !!!

            Kommentar

            • nickan
              Användare
              • september 2006
              • 78

              #7
              ok verkar intresant den ä inte svår att förståsig på då har du några bild exempel att visa. va inne på zoonen o kolla dina bilder va dessa tagna med denna kameran panasonic.
              Senast redigerad av nickan; 13 februari 2007, 13:37.

              Kommentar

              Arbetssätt...