Ciklidförening i Jönköping

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bumling
    Användare
    • januari 2007
    • 218

    Ciklidförening i Jönköping

    Jag undrar om det finns nån ciklidförening i Jkpg. Jag vet att det finns en akvarieförening men inte nån för oss som är sålda på Ciklider??!! Om det inte finns det skulle det var intressant att se om det finns fler därute som skulle vara intresserade av en att starta en förening för likasinnade. Tacksam för alla tips och ideer.
  • daniel_i_malmö
    Användare
    • april 2002
    • 1338

    #2
    Ursprungligen postat av Bumling
    Jag undrar om det finns nån ciklidförening i Jkpg. Jag vet att det finns en akvarieförening men inte nån för oss som är sålda på Ciklider??!! Om det inte finns det skulle det var intressant att se om det finns fler därute som skulle vara intresserade av en att starta en förening för likasinnade. Tacksam för alla tips och ideer.
    Varför inte vända dig till akvarieföreningen som redan finns?

    Att driva en förening kräver mycket engagemang och tid, så varför starta en förening till? Det kan vara svårt nog att få folk att ta styrelseuppdrag, hålla föredrag, ja att ens komma på mötena. Bättre då att gå med i föreningen som finns och engagera sig i den.

    Jag lovar dig, det gör inte ont att höra föredrag om andra fiskar än ciklider. Tvärtom! När du breddar ditt perspektiv kommer du märka att många av de skickligaste och mest erfarna akvaristerna är sådana som kan odla allt - barber, tetror, malar, ciklider mm. Du kommer att få en massa inspiration av att prata med dessa akvarister.

    Inte ens de dedikerade ciklidföreningar som finns i större städer klarar av att hålla sina möten med enbart ciklid-tema, nyligen hade tex Göteborgs Ciklidgrupp ett möte som handlade om saltvattensakvaristik.

    Slutsatsen måste alltså bli; engagera dig i Jönköpings akvarieförening! Om du vill så gör ditt bästa för att påverka så att det blir många ciklidinriktade aktiviteter.
    Tjugofem år med ciklider.
    http://www.malmoakvarieforening.se
    Centralamerika 2006
    Svart kaffe och drömmeri...

    Kommentar

    • Bumling
      Användare
      • januari 2007
      • 218

      #3
      Du har nog rätt i det du säger! Ska kolla upp Jkpg akvarieförening igen!

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • april 2002
        • 4594

        #4
        Det är väl en del medlemmar från Jönköpings akvarieförening som är aktiva här också. Pikkenix har dragit igång deras tidning på allvar alldeles nyss om jag inte minns fel.
        Tony Englund

        Kommentar

        • Johnny_1
          Användare
          • oktober 2003
          • 313

          #5
          [QUOTE=daniel_i_malmö]

          Jag lovar dig, det gör inte ont att höra föredrag om andra fiskar än ciklider. Tvärtom! När du breddar ditt perspektiv kommer du märka att många av de skickligaste och mest erfarna akvaristerna är sådana som kan odla allt - barber, tetror, malar, ciklider mm. Du kommer att få en massa inspiration av att prata med dessa akvarister.

          Inte ens de dedikerade ciklidföreningar som finns i större städer klarar av att hålla sina möten med enbart ciklid-tema, nyligen hade tex Göteborgs Ciklidgrupp ett möte som handlade om saltvattensakvaristik.
          QUOTE]

          Kan bara hålla med Daniel i det han säger och detta säger jag inte för att vi är med i samma förening.
          Jag blev själv medlem i MAF våren 2006 och trodde att det bara var sällskaps fisk som avhandlades på möten och föredrag och jag får ju säga att jag hade totalt fel!!
          Det har pratats och diskuterats om allt under min tid där och än så länge har jag inte råkat ut för något osmakligt. Dessutom hade vi en utställning innan jul och där var en riktig mix av fisk i dom baljorna.
          www.malmoakvarieforening.se

          Kommentar

          • Ricard
            Användare
            • augusti 2003
            • 476

            #6
            Jönköpings akvarieförening ...

            Ursprungligen postat av Bumling
            Jag undrar om det finns nån ciklidförening i Jkpg. Jag vet att det finns en akvarieförening men inte nån för oss som är sålda på Ciklider??!! Om det inte finns det skulle det var intressant att se om det finns fler därute som skulle vara intresserade av en att starta en förening för likasinnade. Tacksam för alla tips och ideer.

            Hej på dig!

            Du är hur välkommen som helst! Som ngn var inne på har vi ny vice ordf. som har riktigt kul grejor på g på vårens två inplanerade möten samt resan. Pikkenix är riktig malawitok så där kan du verkligen snacka om likasinnad!



            Mvh.
            Ricard
            (ordf. i JAF)
            Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

            Kommentar

            • Bumling
              Användare
              • januari 2007
              • 218

              #7
              Låter så bra så! Vi hörs via JAF:s sida!

              Kommentar

              Arbetssätt...